Ikea en DDB Brussels halen meer uit je huis

Ikea en DDB Brussels lanceren vandaag hun tweede televisiepot rond de jaarcampagne ‘Breng je living tot leven’. Deze keer speelt de spot zich af op kerstdag. Drie zusjes sluipen ’s ochtends vroeg naar de woonkamer om er stiekem hun kerstcadeautjes te openen. Ze besluiten hun nieuwe aanwinsten meteen uit te proberen. Ten koste van de kerstboom, zo blijkt…
De missie van Ikea is om Belgen meer te laten halen uit hun huis, hun tijd en hun leven. De woonkamer speelt daar een essentiële rol in. Vooral tijdens de kerstperiode. Als het buiten wat kouder wordt, blijkt de woonkamer de uitgelezen plek om gezellig te genieten en te ravotten. In de nieuwe televisiespot van Ikea zien we hoe drie zusjes op kerstdag hun cadeautjes uitpakken en meteen uitproberen. Stiekem, want papa en mama liggen nog heerlijk te slapen. De zussen zijn er ’s ochtends vroeg uitgekropen om vol nieuwsgierigheid hun pakjes uit te pakken. Ze beslissen om hun nieuwe helmen te testen door in de woonkamer te skaten. Als kleine pro-skaters banen ze zich een weg door de woonkamer. Muren, trapjes, meubels en zelfs de kerstboom… Ze moeten er allemaal aan geloven.
De campagne, die bestaat uit digital, social en televisie, kwam tot stand met productiehuis CZAR en regisseur Joe Vanhoutteghem. De muziek is het werk van The insiders. De band schreef en produceerde speciaal voor deze productie het nummer Mind Made Up. In totaal worden er nog twee nieuwe spots gecreëerd, waarbij telkens een andere invalshoek centraal staat.
Credits:
Campaign: Make Room For Celebrations
Client: IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
Agency: DDB Brussels
CD: Peter Ampe & Odin Saillé
Creation: Antoinette Ribas & Gregory Ginterdaele
Strategy: Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Account team: Francis Lippens, Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal
TV Producer: Brigitte Verduyckt
PR: Kenn Van Lijsebeth
Production: Czar
Director: Joe Vanhoutteghem
DOP: Nicolas Karakatsanis
Music: The insiders
Styling: Bieke Daemen & Annick Oth
Photography: John Stapels
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]