IKEA en DDB Brussels laten Belgen dromen

De Belg beter laten slapen. Dat is de missie van IKEA voor 2019. Omdat ook de juiste slaapkamerinrichting mensen helpt om beter te slapen en het portaal naar dromenland te openen. Een land waar alles mogelijk is. Voor de lancering van deze missie bedacht DDB Brussels een 30”-spot waarin een bed de koers bepaalt en je meeneemt door dromenland. Op een remake van ‘Where Is My Mind' (van Pixies) zien we een dromende vrouw uit haar slaapkamer zweven. Een walvis in de wolken, landschappen van ijscrème: haar bed voert haar overal mee naartoe. Want een bed van IKEA is niet zomaar een bed. Het is gemaakt om je te laten dromen. De poëtische droomspot, die geregisseerd werd door Jorrit Stollman, is een productie van Wenneker en zal op tv, online en in de cinema te zien zijn. De remake van het lied werd gecomponeerd door Peter Baert van Raygun.
IKEA laat je nog verder dromen in een interactieve droomkamer. Door op een IKEA bed te liggen kom je in een verrassende droomwereld terecht. De activatie wordt gelanceerd op 9 september bij de opening van de IKEA pop-up in Leuven en kan je daar beleven tot 20 september. Verder kan je ook even wegdromen in drie stations (Gent-Sint-Pieters op 12 en 13 september, Brussel-Centraal op 18 en 19 september, Luik op 26 en 27 september) en vier IKEA-winkels op 27 en 28 september (Arlon, Hasselt, Mons, Wilrijk).
Wie ook alles in huis wil halen om optimaal te kunnen slapen en dromen, kan de IKEA producten ontdekken via de website, in de winkels of naar het IKEA Slaapfestival komen op 27 en 28 september in alle IKEA-winkels. Daar geven experts je tal van tips om niet langer wakker te liggen van jouw slaap. Want volgens IKEA verdient iedereen elke nacht een droom.
1 Bron: Federale Overheidsdienst Volksgezondheid
2 Bron: Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid
CREDITS
Client Contact: Miguel Aguza, Peter Jongert
CD: Dieter De Ridder
Innovation Director: Naïm Baddich
Creation: Catheline Leroy, Jolien Elegeert
Strategy: Dieter Riemaeker, Jan Lammens
Account management: Annelies Nyns, Maria-Laura Laubenthal, Sofie Hoorens, Charlotte Jaros
Producer DDB: Erik Van Overloop
Digital producer DDB: Andreas Vanhoutte
Production company: Wenneker
Director: Jorrit Stollman
Executive Producer: Filip Vangeffelen, Vanessa Jacob
Producer: Mathias Kerner
Post production: Wenneker, Divide
Activation partners: nøcomputer, Tailormate, Divide
Voice-over: Sonhouse
Sound design: Raygun
Music: Raygun
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]