Imagocampagne AG gaat nieuwe fase in

In oktober vorig jaar lanceerde AG Insurance in samenwerking met FamousGrey een geslaagde imagocampagne om zijn nieuwe positionering te verstevigen. Vanaf maandag 4 juni is AG opnieuw te zien op tv, op affiches, op het internet en op sociale media met het derde deel van zijn campagne. Na het berenstel dat gaat zeilen en de struisvogel op de moto, zet de maatschappij opnieuw dieren centraal, dit keer in gezinsverband. De boodschap is intussen bekend: ‘Wacht niet op je volgende leven. Leef nu al voluit met AG.’.
Om bekendheid en erkenning te verwerven moet een merk zich onderscheiden en mensen weten te verrassen. En dat is wat de maatschappij doet door de vernieuwende aanpak met dieren in haar reclame en dat is een bewust keuze, vertelde Nathalie Erdmanis, strategic marketing director, al bij de lancering van de campagne. “We hebben gekozen voor een creatieve aanpak die bewust verrassend en onverwacht is, zodat onze boodschap de gewenste impact heeft bij ons doelpubliek. Opdat mensen van een merk houden en het waarderen, moet het bekend zijn bij de klanten. Een merk moet zich daarom onderscheiden met een duidelijke en zinvolle boodschap die mensen aanspreekt.”
Kleine en grote schermen, kranten, tijdschriften, websites, sociale netwerken, stations, reclamepanelen,… Overal in het land waren de twee verliefde beren te bewonderen die samen vertrokken voor een boottochtje, en nadien de vrijgevochten struisvogel op zijn fonkelende moto, de pluimen wapperend in de wind. Met de boodschap ‘Wacht niet op je volgende leven. Leef nu al voluit met AG’ is deze campagne opgebouwd rond het concept ‘carpe diem’: “De spots tonen aan hoe belangrijk het is om voluit te kunnen leven en plannen te maken. We willen mensen geruststellen zodat ze de sprong durven wagen, zonder stress, omdat ze goed verzekerd zijn bij AG. Genieten! Door positieve emotionele waarden te verbinden aan ons merk geven we de klanten de gemoedsrust die ze nodig hebben om hun dromen waar te maken… AG is dus een echte supporter van hun leven,” aldus Nathalie Erdmanis.
Na die geslaagde lancering vorig jaar (getuige hiervan is de recente Decavi-trofee voor de beste reclamecampagne) voert AG Insurance deze zomer dus een nieuw dier op in zijn campagne: een gezin enthousiaste giraffen die samen een geweldige tijd beleven. Christine Jean, head of Branding, Marketing & Media Management: “Deze keer willen we het gezin in de kijker zetten. Want dankzij onze bescherming en bijstand kunnen consumenten in alle rust gezinsactiviteiten ondernemen.”
Dit derde deel van de imagocampagne is vanaf 4 juni te zien op tv, op affiches in het hele land en op digitale en sociale media. En ook de hele zomer op de Kusttram.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]