Influencercel van DPG Media Advertising strikt Stien Edlund

News / People

DPG Media Advertising, dat sinds begin 2019 een dedicated team oprichtte voor influencermarketing, heeft Stien Edlund aangetrokken om in de toekomst nauw samen te werken voor brand partnerships. In 2019 leverde het influencermarketingteam, onder leiding van Ludovic Lenaerts, meer dan 40 campagnes af waarbij adverteerders en influencers nauw samenwerkten. Veel van die campagnes maakten deel uit van crossmediale brandedcontentcampagnes. “Wij geloven erg in de complementariteit van influencers in onze mediacampagnes en begeleiden adverteerders van A tot Z in hun influencermarketingstrategie. Het afgelopen jaar bleek dat de markt nog met veel vragen zit over die vorm van adverteren. Het was een interessant leerproces, zowel voor hen als voor ons,” zegt Ludovic Lenaerts,.

Het dedicated team werkt constant aan een kwalitatieve database van impactvolle influencers met een hoog Belgisch bereik en met een sterk en eerlijk engagement. Lenaerts: “Sterke influencers in België kennen hun publiek en weten hoe ze het op sleeptouw kunnen nemen. Ze worden, als het ware, een merk op zichzelf.” DPG Media Advertising wil influencers daarom graag begeleiden in alle facetten van samenwerkingen met adverteerders. De eerste stap in die uitgesproken ambitie is deze exclusieve samenwerking met Stien Edlund: een internetfenomeen met 150.000 fans op YouTube, 180.000 op Instagram en 2,6 miljoen op TikTok. DPG Media Advertising zal Stien Edlund begeleiden in samenwerkingen met merken en neemt voortaan de brand partnerships over van Warner Music Belgium. Concreet begeleidt DPG Media Advertising haar vanaf nu in hoe ze boodschappen van adverteerders op een impactvolle manier op haar sociale kanalen kan brengen zonder daarbij aan geloofwaardigheid of respect bij haar volgers in te boeten. Warner Music Belgium blijft het businessmanagement en het strategisch verhaal van Stien Edlund verzorgen.