ING en Mortierbrigade doen hun ding

Een paar weken na de officiële aankondiging van haar nieuwe internationale positionering presenteert ING de eerste creatieve vertaling van ‘do your thing’. Mortierbrigade kreeg als eerste de eer om het verhaal naar buiten te brengen in België en Nederland. Verschillende deliverables werden uitgewerkt, waaronder een film van Ralf Demesmaeker voor televisie en online, OOH en een groot social luik.
Een nieuw hoofdstuk in de Think Forward-strategie van ING: een nieuwe positionering, nieuwe slogan, nieuwe guidelines… ‘do your thing’ is een uitnodiging om je vleugels uit te slaan, om je plannen waar te maken en om iedereen aan te moedigen zijn hart te volgen.
“Het gaat erom dat ING de mensen wil aanmoedigen om zich te focussen op wat echt belangrijk is voor hen. Of het nu privé is of professioneel, iedereen moet kunnen doen wat er voor hem of haar echt toe doet. En als je je eigen ding doet, heb je potentieel ook een positieve impact op je omgeving want enthousiasme werkt aanstekelijk. Een nieuw huis bouwen maakt je blij en ook je kinderen. Jouw passie voor muziek volop beleven maakt je gelukkig en daarmee raak je ook duizenden andere mensen. Dat hebben we proberen te vertalen in deze eerste campagne,” zegt Joost Berends, partner en executive creative director bij Mortierbrigade.
Nathalie Ducène, head of advertising ING Belgium, vult aan: “Deze campagne is het startschot van een nieuw hoofdstuk voor ING België en Nederland. Met al onze komende acties en campagnes zullen we deze nieuwe positionering verder uitbouwen. Meer dan ooit willen we mensen aanmoedigen om volop te gaan voor wat echt telt voor hen. ‘do your thing’ vat samen waar we voor staan en waar we in geloven: het potentieel van mensen. Onze rol is om bankieren zo vlot mogelijk te maken door onze diensten continu te blijven ontwikkelen, zodat iedereen meer tijd heeft om te doen wat hij of zij wil doen.”
De campagne loopt via televisie, OOH, social media en online video en zal in verschillende formaten te zien zijn in België en Nederland.
Credits
Client: ING
Client contacts: Marie-Noëlle Degreef, Lukas Kreutzer, Louise Van Heel, Susanne Lourens, Nathalie Ducène, Mirjam Smit, Géraldine Dumonceau, Margot Geusgens
Agency: mortierbrigade
Creative management : Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Nicolas Mouquet, Geoffrey Masse
Strategy: Vincent d’Halluin, Dorien Matthijsen
Managing Director: Evert Vermeire
Lead Producer: Lore Meert
Producer: Anneleen Vande Voorde
Digital project manager : Shaina Vanderplancke
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social Media Manager: Jonas Van Bael
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Production Company: Hamlet
Director: Ralf Demesmaeker
Executive Producer: Ruben Goots
Producer: Jelle Robbeets
DOP: Grimm Vandekerckhove
Art Director: Pepijn Van Looy
Editor: Gert Van Berckelaer
Post-production: Hamlet
Grading: Kene Illegems
Online: Paprika
Online editor: PJ Brouwers
Music: Gregory Caron
Music & Sounddesign: Gregory Caron
VO Recordings: Het Geluidshuis
Photo production company: Initials L.A.
Photographer: Bob Jeusette
Retouch: Yelle Vandenbruaene
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]