Love. Hate. Debate. Voor de eerste keer presenteert ING kunstwerken uit haar eigen collectie aan het grote publiek. Exclusieve stukken die bedoeld zijn om reacties en emoties op te wekken De tentoonstelling die werd opgebouwd als een conversatie rond deze kunstwerken, werd uitgedacht door ING kunstverantwoordelijke Anne Petre, art advisor bij ING, in samenwerking met Base Design. De campagne van mortierbrigade is een uitnodiging om verder te gaan dan de eerste indrukken en een debat te beginnen.
Om dit verhaal bij een groter publiek ingang te doen vinden, besloot mortierbrigade zich te baseren op de houding die veel mensen hebben tov hedendaagse kunst : ‘Een kind kan dat toch ook?’ ‘Da’s toch gewoon een stuk hout?’. Deze uitdagende quotes geven het beeld weer dat velen hebben van kunst. Het laat ze koud. Door de conversatie rond kunst op het niveau van onze eigen vooroordelen te plaatsen wil mortierbrigade een breder publiek prikkelen en aanzetten om de werken te bekijken. De titel van de expositie vat dit geheel mooi samen: LOVE. HATE. DEBATE. Drie woorden die alles zeggen over hoe mensen staan tegenover kunst. Maar vooral ook, volgens Joost Berends, Partner & Executive Creative Director bij mortierbrigade: “Het gaat niet enkel om mooi vinden of lelijk, het gaat om de discussie die het werk teweeg brengt. Je kan iets mooi vinden of lelijk, maar het is interessanter om te proberen begrijpen en daarover te discussiëren.”Kunst zit in het DNA van ING, vertelt Marie-Noëlle De Greef, head of Communications & Brand Experience bij ING: "De kunstverzameling van Baron Lambert groeide in de loop der jaren uit tot een referentie in hedendaagse kunst. Door de collectie voor de eerste keer open te stellen voor een breed publiek en mensen te prikkelen om na te denken over deze werken, hopen we kunst meer toegankelijk te maken. Dit is ook het uitgangspunt voor een aantal andere activiteiten die we parallel met de expositie organiseren, met als doel een ander publiek in contact te brengen met hedendaagse kunst."
Love. Hate. Debate is toegankelijk voor iedereen en geeft het woord aan zowel experts als gepassioneerde bezoekers. De tentoonstelling is te ontdekken in het ING Art Center tot 15 maart 2020.
CREDITS
Client: ING
Client contacts: Nathalie Ducène, Katia Pappas
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Nicolas Gaspart, Frédéric Zouag
Strategy: Dorien Mathijssen
Lead Producer: Lore Meert
Producer: Anneleen Vande Voorde
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social Media Manager: Jonas Van Bael
Social Media Creation : Vito Latorrata
Design: Base Design
Cross Media Designer/DTP:Sophie Bayeul
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]