{Interview} Dickytall & Sons: digitale bouwvakkers in Britse industriële stijl

Communication / News

Digitaal communicatiebureau Dickytall & Sons maakt al tien jaar relevante digitale oplossingen voor merken die daar om vragen. Van het bouwen van websites tot het maken van de tools die nodig zijn om de digitale marketing verder optimaliseren... Merken of bedrijven die digitaal willen gaan, zijn bij dit bureau op het Antwerpse Eilandje aan het juiste adres. Kristoff Coolen, managing partner en zaakvoerder, is trouwens geen onbekende in het reclamevak: hij werkte jaren bij Duval Guillaume Antwerpen als media en account director.

Dickytall & Sons, wie zijn jullie en wat doen jullie?

Kristoff Coolen: “Laat me beginnen bij wat wij niet zijn. Wij zijn geen reclamebureau, geen conceptenbouwers of ideeënmensen. We omschrijven ons als ‘digital crafts men’, digitale bouwvakkers, maar wel met veel designskills. Onze main focus ligt op dan ook op het designen en ontwikkelen van websites, webshops en webapplicaties. Daarnaast bouwen we ook de tools of templates die nodig zijn voor traffic en lead generation, email- en bannercampagnes en kunnen we ook helpen bij het uitbouwen van een digitale & online strategie.”

(c) website Dickytall & Sons

Hoeveel medewerkers telt Dickytall & Sons vandaag?

Kristoff Coolen: “Naast managing partners Robby Geybels (ook business analist en digitaal strateeg), Tom Anthoni (ook head of development) en mezelf als managing partner/zaakvoerder bestaat ons bureau uit een klein maar divers team. We hebben een viertal vaste werknemers in dienst, gaande van developpers, designers en project managers, en kunnen rekenen op een paar vaste freelancers die inspringen wanneer het druk is. We zijn heel organisch gegroeid, maar zo hebben we het graag. We willen dat onze werknemers hier graag werken en dat ze kunnen genieten van een gezonde work-lifebalance. Bovendien kunnen we, doordat we niet groot zijn, competitieve prijzen aanbieden en zo opboksen tegen de grotere jongens.”

Vanwaar komt de naam ‘Dickytall & Sons’?

Kristoff Coolen: “Die heeft mijn vrouw bedacht. Het is eigenlijk gewoon een leuke manier om het woord ‘digitaal’ te zeggen. Een tongue in cheek zeg maar. Mensen moeten er altijd wel om lachen. De ‘& Sons’ is er gekomen omdat onze huisstijl neigt naar de oude, Britse industriële stijl, heel old school. En wat is er dan Britser dan ‘& Sons’ aan je naam toe te voegen? We hebben wel geen zonen, enkel dochters (lacht). Vandaar de baseline die je ook ziet op onze site: because we only have daughters and they don’t mind.”

Wie zijn jullie klanten en hoe komen zij bij jullie terecht? 

Kristoff Coolen: “Enerzijds worden we ingeschakeld via gerenommeerde reclamebureaus, anderzijds komen ook bedrijven zelf aankloppen met een bepaalde vraag. Zo doen we jaarlijks een aantal projecten voor VTM maar werken we ook op regelmatige basis voor merken als Miele, Cofidis, Opel en Veritas. Grote namen waar we graag mee uitpakken, al is dat voor ons niet het belangrijkste. Wij zijn, ongeacht de grootheid of bekendheid van een bedrijf, vooral op zoek naar langetermijnpartners. Hoe zij bij ons terechtkomen? Veelal via persoonlijken netwerken. Ik heb zelf een achtergrond in de reclame- en marketingwereld (nvdr, Coolen werkte een tiental jaar bij Duval Guillaume Antwerpen als media en account director en was nadien een paar jaar de channel manager van TMF) en Robby heeft ook veel connecties via zijn aansluiting bij BNI Antwerpen, een lokaal net van ondernemers  Daarnaast proberen we ook zoveel mogelijk op netwerkmomenten aanwezig te zijn. Maar ik zeg altijd: als je je klanten respecteert en goed werk aflevert, komen ze vanzelf naar je toe. Ik hou van het motto ‘underpromise & overdeliver’.”

Waarin verschillen jullie van andere bureaus?

Kristoff Coolen: “Er zijn veel bureaus die zeggen dat ze websites bouwen, maar in die in realiteit enkel template websites installeren en onderhouden. Een website bouwen vanaf 0 is nog iets helemaal anders, daar heb je echt een developmentteam voor nodig. Dat maakt van ons echte ‘bouwers’.”

(c) website Dickytall & Sons

Op welk recent project zijn jullie fier?

Kristoff Coolen: “Natuurlijk zijn we fier op elk project dat we maken, maar als we dan toch een voorbeeld moeten geven: voor Renson, een bedrijf gespecialiseerd in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen, ontwikkelden we recent de website van hun nieuwe outdoor site, genaamd NOA outdoor living. Een ambitieus project dat tal van outdoormerken verenigt op een grote site langs de E17 tussen Gent en Kortrijk. Het resultaat is een strak gedesignde website waarop je via 3D-technologie de volledige site kan ontdekken.”

Welke nieuwe ontwikkelingen of trends zien jullie in webdevelopment?

Kristoff Coolen: “Wanneer je kijkt naar trends in het algemeen, is het nu al artificiële intelligentie wat de klok slaat. Wat dat voor ons betekent en of wij dat gebruiken? Soms wel, wanneer een developer vast zit met iets kan het zijn dat die ten rade gaat bij ChatGPT. Maar of die technologie onze designers, developers en project managers binnenkort zal vervangen, dat denk ik niet. Er zal altijd menselijke input nodig blijven.”