James Krüger creative director The Reference

News / People

JAMES KRUGER FOTOHet creatieve Studio-team van The Reference verwelkomt James Krüger als senior creative director. Hij studeerde Teken- en Beeldhouwkunst, en vervolgens behaalde hij een diploma Toegepast Design met specialisatie in Design, Illustratie en Fotografie. Daarna volgden nog een bachelor in Strategic Brand Leadership en een master in Interieurarchitectuur en Retaildesign. Zo kreeg hij ook inzicht in de andere kant van de creatieve wereld, namelijk de strategieën en dynamiek achter een merk, de doelmarkten en manieren om op een unieke manier in te spelen op de marktvraag.

Voor deze nieuwe rol in het getalenteerde creatieve team van The Reference kan James Krüger bogen op meer dan tien jaar ervaring op het gebied van design. Hij werkte voor internationale marketing- en reclamebureaus als BBDO Cape Town, Saatchi & Saatchi, Design is Dead en Pinkeye. Doorheen zijn bekroonde carrière deelde hij zijn passie en expertise met multinationale merken als Coca-Cola, Neuhaus, P&G, Samsonite, Moortgat, Levis, Jules Destrooper, Auping, M&M’s en vele andere. “Als creatieveling ben ik ervan overtuigd dat je alleen kunt groeien en je kennis kunt vergroten door contacten met andere culturen, mensen en vakgebieden. Design is een universele taal en hoe meer ik mezelf eraan blootstel, hoe vlotter ik deze taal ‘spreek’. Designers werken van negen tot vijf noch vijf dagen per week. Creativiteit zet je immers niet stop en inspiratie kan gelijk wanneer de kop opsteken, zelfs in je slaap,” zegt James Krüger over zijn manier van werken.