JCDecaux palmt Vurige Stede in

Luik Liege JCDecaux

Budgets / Media / News

Luik Liege JCDecauxJCDecaux heeft na een openbare aanbesteding het stadsmeubilaircontract van de stad Luik (196.000 inwoners) gewonnen, en dit voor een duur van 15 jaar. Dit exclusieve contract voor stadsmeubilair, het belangrijkste contract in het zuiden van België, heeft betrekking op 465 abribussen, 150 stadsplanborden (mupis), 70 zuilen voor vrije affichage, alsook een tele-geleid systeem dat beschikbare parkingplaatsen aangeeft. Er ging bijzondere aandacht uit naar duurzame ontwikkeling: gerenoveerd meubilair, dat zal uitgerust worden met intelligente verlichting met variabele intensiteit overeenkomstig het licht buiten.

In het kader van dit nieuwe contract zullen eveneens digitale schermen geïntegreerd worden in meubilair op strategische locaties in Luik. Hierop zullen informatie van de stad en reclame elkaar alterneren. Dankzij de integratie van innovaties zullen ze zowel de inwoners in hun dagelijkse leven vergezellen als adverteerders een uitzonderlijke zichtbaarheid bieden.

JCDecaux heeft ook al concessies in onder meer Brussel, Antwerpen, Charleroi, Brugge, Oostende, Hasselt, Luik en Namen. Wim Jansen, CEO JCDecaux België-Luxembourg: "Net nu JCDecaux België haar 50ste verjaardag viert, zijn we blij deze aanbesteding te winnen, en ons contract met de stad Luik, belangrijkste stad in het zuiden van het land en derde stad van België, te hernieuwen. Door de keuze om terug haar vertrouwen in onze know-how en ervaring te stellen, bevestigt de stad JCDecaux in haar strategie op vlak van innovatie, kwaliteit en duurzame ontwikkeling. Dit contract zal bovendien ons digitale aanbod dat momenteel al 455 digitale schermen telt in België, nog verder uitbreiden, met een digitale aanwezigheid op sleutelposities in de stad. Als nummer één in ‘out-of-home’ communicatie in België en wereldwijd, zullen we ons ten volle inzetten om de meest innovatieve technologieën en de meest creatieve formaten uit te rollen, ten goede van de steden, hun inwoners, de adverteerders en hun merken."