Jones Knowles Richie geeft Heinz moderne make-over

Crea / Design / News

Ter ere van zijn 150ste verjaardag kreeg Heinz een make-over. Het sauzenmerk legde zijn rebranding naar goede gewoonte in handen van Jones Knowles Ritchie (JKR). Met de onthulling van een reeks bekroonde projecten bewijst het duo opnieuw dat hun vele jaren samenwerken zijn vruchten heeft afgeworpen.  

Zowel de visuele identiteit als het logo en de verpakking werden herzien voor een nog harmonieuzere look en merkbeleving. De rebranding dient als ankerpunt voor het iconische merk en brengt zijn ruime aanbod, met meer dan 20 productcategorieën, op coherente wijze samen.

Het nieuwe design deed begin 2020 zijn intrede in de winkelrekken en heeft volgens het merk geleid tot een gemiddelde stijging van 11% in het jaarlijkse verkoopvolume. Door elk product zijn eigen persoonlijkheidskenmerken te geven, evenals een geharmoniseerde uitstraling over alle touchpoints heen, werden zowel de architectuur van het merk als de onderliggende creatieve principes gemoderniseerd.