JUPILER EN BBDO ZINGEN J’AIME LA VIE

Triggerfinger en Arno samen op het podium? In het kader van een campagne tegen systematisch alcoholgebruik in het Leuvense studentenmilieu creëerden Jupiler en BBDO een reclamespot die uitgezonden wordt in de bioscopen, op sociale media en in digital out of home. Aan dit project werkten de zanger Arno en de groep Triggerfinger mee door op een originele manier de tophit ‘J’aime la vie’ van Sandra Kim nieuw leven in te blazen. "We zijn vereerd dat artiesten zoals Arno en Ruben Block onze boodschap steunen’," aldus AB InBev.
In de reclamespot zie je jongeren feesten. Daarna zien we met lede ogen aan dat een van hen achter het stuur kruipt. Ondertussen zingt Arno ‘J’aime la vie’ op de achtergrond. Iedereen houdt de adem in. Tot we ontdekken dat de bestuurder Jupiler 0,0% heeft gedronken. De film eindigt met de boodschap: ‘0% alcohol, 100% feest’. Jupiler plaatst met deze spot het feest en het moment dat jongeren met hun vrienden delen, boven het gebruik van alcohol. "Tegenwoordig hoef je geen alcohol te drinken om plezier te hebben. Het belangrijkste als je van het leven houdt, is dat je het niet in gevaar brengt. Dat is ons standpunt in deze campagne," legt Fleur Poets van AB Inbev uit.
"Het is belangrijk dat mensen begrijpen dat je kunt feesten zonder alcohol te drinken," zegt Ruben Block, de zanger van Triggerfinger. "Deelnemen aan een reclamecampagne voor alcohol was voor mij uitgesloten, ik heb al 17 jaar geen druppel meer gedronken. Maar dit standpunt innemen voor een merk als Jupiler… dat overtuigde me meteen’," vervolgt Lange Polle, bassist bij Triggerfinger. De keuze van het liedje verklaart Arno heel eenvoudig: ‘J’aime J’aime la vie et 0,0 aussi !’ (sic).
Credits
Client: Jupiler
Contact: Arnaud Hanset, Pieter Sercu, Josse Peremans, Maxime Pudzeis, Lionel Cleenen
Agency: BBDO Belgium
CD: Arnaud Pitz, Sebastien De Valck
Creative team: Louise Cornet, Loup Delpierre
Social & Technology Expert: Matthias Andriessen
Strategy: Jesse De Donkor, Sofie Verstreken
Account team: Lore Desmet, Lieselot De Fraine, Janne Aerts
Production company: BBDO Productions
TV Producer: Renée Vermeire
Film production company: Caviar
Producers: Ilse Joye, Shana Duprez
Director: Frank Devos
DOP: Frank Van Den Eeden
DOP music video: Maxime Lahousse
Editor TVC: Neil Skeet
Editor music video: Dejvi Vandeveire
Grading TVC: Kene Illeghems
Sound Production Company: BBDO Productions
Music production company: Sonhouse
Music: Triggerfinger & Arno
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]