Ketchum en Porter Novelli delen potten en pannen

Communication / News

Ketchum Brussels vormt in ons land voortaan een geheel met Porter Novelli Brussel, waardoor een groot communicatieadviesbureau voor gezondheidszorg, voeding en landbouw, chemie en petrochemie, FMCG en consumentenproducten, retail, technologie, bouw en financiële diensten wordt gecreëerd. De gecombineerde onderneming zal haar klanten blijven bedienen onder de merken Ketchum en Porter Novelli. Ketchum Brussels-directeur Peter Otten zal de gecombineerde onderneming als directeur leiden, waarbij de integratie onmiddellijk van start gaat. "Ketchum en Porter Novelli hebben echte complementaire capaciteiten, en deze integratie zal het dienstenaanbod voor onze lokale Belgische en multinationale klanten aanzienlijk vergroten," aldus Mark Hume, Ketchums voorzitter Europa.

"Brussel is altijd al een strategisch belangrijke markt geweest voor Ketchum. Het samenbrengen van deze twee teams zal resulteren in mogelijkheden om de beleids- en advocacy-expertise van Porter Novelli te benutten met de geïntegreerde communicatie-expertise van Ketchum," aldus Peter Otten. "Wat ons vertrouwen geeft in het succes van deze integratie is de kracht van ons gecombineerde team en hun ervaring, waaronder 15 moedertalen, samen met creatieve, digitale en crisiscapaciteiten." Luc Michiels, momenteel waarnemend directeur van Porter Novelli Brussel, zal fungeren als financieel directeur van de nieuwe gezamenlijke operatie. Ketchum en Porter Novelli zijn beide al gevestigd aan de Scheldestraat 122 in Brussel, en de gecombineerde entiteit zal op dit adres blijven. Ketchum en Porter Novelli maken deel uit van de Omnicom Public Relations Group, deel van de Omnicon Group.