King George is het geesteskind van Nicolas Block. De voormalige journalist, gespecialiseerd in design en interieur, begon in 2010 zijn eigen pr-bureau. Intussen vervelde het bureau tot een full service-communicatiebureau met 22 medewerkers, verspreid over meerdere afdelingen: pr, creatief bureau en interieurbouw. Klanten zijn onder meer Alessi, Bulthaup, Whirlpool, Alpro, S.Pellegrino, Niko, Durlet, Novy en Axor.
De kantoren van King George aan de Kokkelbeekstraat in Sint-Niklaas werden te klein en dat verleidde Nicolas Block tot een gewaagde stap. Net achter het station van Sint-Niklaas, in een gerenoveerde tapijtenfabriek van duizend vierkante meter, ligt The House of King George, een belevingsplek waar je de hippe kantoren van The Mad Creative Agency kan ontdekken, maar ook het lunchcafé met zonneterras van King George Cafe, verschillende top notch King George Meeting Rooms, de King George Conceptstore met een gecureerde selectie van designspullen en -meubels en de King George Event Hall. "Wij zijn échte storytellers," zei Nicolas Block deze week tijdens de officiële opening van The House of King George. "Wij werken winkelconcepten uit waar een verhaal aan vast zit." Een mooi voorbeeld daarvan is Balls & Glory, de gehaktballenrestaurants van Wim Bailleu. King George bedacht de naam, tekende het logo en ontwierp de interieurs. King George zelf verwijst overigens naar Georges III, de Britse koning die inderdaad méér dan een lichte madness vertoonde. Block gelooft overigens dat retail meer 'blurring' moet worden, winkels moeten een meerwaarde bieden als ze willen opboksen tegen de grote (online) concurrentie. Als bureau ziet King George er dan ook geen graten in op zelf ook 'blurring' te zijn en op meerdere terreinen actief te zijn.
Die conceptstore wordt een hybride plek: de winkel verkoopt speciale designobjecten, maar fungeert tegelijk als showroom - b2c maar zeker ook b2b - voor klanten van het bureau. Het resultaat: producten van merken als Niko, Quick-Step, Arte, Alessi, Serax, Kartell, Hansgrohe en vele andere topmerken. Het café annex lunchrestaurant, aangestuurd door de echtgenote van Nicolas Block, is een aanwinst voor de centrumstad die Sint-Niklaas is, met barista La Marzocco koffies, specialty teas van Crusio of versgeperste juices. De lunch is kraakvers en homemade, zo belooft King George, met verse salades à la Ottolenghi, biologische soepen met een twist en gourmetbroodjes.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]