Winkelende klanten worden al ettelijke jaren extra in de watten gelegd door de lokale middenstand, tijdens de Dag van de Klant, een organisatie van zelfstandigenorganisatie UNIZO. Dit jaar bundelde UNIZO de krachten met Comeos (vertegenwoordigt de Belgische handel en diensten) en UCM (de Franstalige tegenhanger van UNIZO) en lanceerden ze samen het Weekend van de Klant: naast je bakker en slager doen nu ook de grote(re) winkelketens mee.
Na een pitch, kozen UNIZO, UCM en Comeos RCA voor de gehele uitwerking van de campagne. RCA creëerde een uiterst feestelijke campagne: een haast ambachtelijke tv-spot (volledig in stop-motion en papier, van de hand van Tom Joye), radiospots, affiches, advertenties en bannering blinken uit in een warm en kleurrijk feestgevoel.
https://vimeo.com/236388333
Credits
Klant: UNIZO / Comeos / UCM
Contact: Ellen Verhavert / Ann Ieven / Carol Dannevoye
Agency: RCA
Account team: Leen Fourrier, Laurien Celis
Strategic director: Tom Van den Bergh
Creative director: Bart Klerckx
Creative team: Karolien Schroeyen, Jurgen Verbiest
Design: Karolien Schroeyen, Natalie Vanheers
Copy: Christel Vaes
Studio: Inne Quetin, Kris Piccard, Claudia Poorters, Leen Penxten
Tv-production & photography: Tom Joye
Radio: Soundwizard
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]