De Belgisch-Amerikaanse start-up The Kobi Company heeft Linkman in de armen gesloten om een nieuw en innovatief product op de markt te zetten in de Verenigde Staten: een multifunctionele tuinrobot die inzetbaar is voor grasmaaien, bladblazen én sneeuwruimen. Met een tongue-in-cheek website en een opmerkelijk sneeuwfilmpje helpt Linkman de internationale ambities van het bedrijf waar te maken.
In de VS is een gazon niet zomaar een gazon. April werd er uitgeroepen tot nationale maand van de gazonverzorging, en 84 procent van de Amerikanen zegt dat de kwaliteit van de tuinarchitectuur mee beslissend is bij de aankoop van een huis. De sociale druk om alles piekfijn te onderhouden is dus bijzonder hoog. Gelukkig kan dat voortaan zonder stress, dankzij een multifunctionele robot die de tuinverzorging volledig in handen neemt. Kobi, zoals de robot heet, houdt in de winter je oprit sneeuwvrij, in de herfst zuigt het toestel alle bladeren op en in de zomer maait het ook nog eens je gazon. Aanlokkelijk, maar hoe win je met een prototype de interesse van potentiële kopers? Linkman heeft maximaal ingezet op een website met een tongue-in-cheek benadering, waar je via een wizard kunt intekenen op het eerste consumermodel. De website creëert een uniek community-gevoel voor woningeigenaars die nóg meer van het leven genieten dankzij een slimme en moeiteloos te bedienen tuinoplossing. De impact van de website is alvast aanzienlijk, want sinds de lancering bedraagt de bounce rate gemiddeld maar 47%.
Om de innovatieve tuinoplossing tastbaar te maken, heeft Linkman een sneeuwruim-filmpje gemaakt waarin Kobi zijn kunnen demonstreert. De opnames vonden plaats in … putje zomer, en dat was goed voor heel wat media-aandacht. « Ook de uiteindelijke release van Kobi werd massaal internationaal opgepikt, » aldus Steven Waelbers, oprichter van The Kobi Company. « We hebben interviews gegeven aan tal van mediakanalen, van Bloomberg tot CNN. Vaak kregen we hierbij positieve reacties op het filmpje. Zelfs Discovery Channel Canada heeft ons gebeld met de vraag of ze het mochten uitzenden. »
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]