LDV United en CM zingen tanden bloot op Tik Tok

Crea / News

CM wil zich als gezondheidsfonds steeds meer profileren op het voorkomen en niet op het genezen. Zo is het belangrijk dat kinderen vanaf jonge leeftijd juist leren tandenpoetsen zodat ze later geen problemen hebben met hun gebit. Daarom schreef en componeerde LDV United een lied met Ben de Bever, de mascotte van CM voor tandenpoetsen.

Het lied werd in house bij LDV United geschreven en samen met het Geluidshuis gecomponeerd. In het nummer legt Ben de Bever, de CM mascotte, uit wat de juiste techniek is om je tanden te poetsen want er zijn veel kinderen én ouders die geen idee hebben hoe je precies moet poetsen. Het legt daarom duidelijk uit hoe je binnen-, boven- en buitenkant van je gebit moet poetsen. Bovendien duurt het nummer exact lang genoeg om tandpasta op je borstel te doen en vervolgens netjes twee minuten te poetsen.

Om het lied te promoten is er een direct mailing naar 35.000 huishoudens gestuurd waar er kindjes van zes jaar wonen. In de kaart was een sticker met daarop een QR-code te vinden. De bedoeling hiervan is dat je de sticker in je badkamer kleeft en het scant telkens je kinderen hun tanden poetsen. Zo poetsen ze met de juiste techniek en zo lang als het nodig is. Deze kaart zal vanaf nu elk jaar naar alle Vlaamse kindjes die zes jaar zijn worden verstuurd. Daarnaast kregen alle ouders met kinderen tussen de zes en tien jaar dezelfde boodschap in een mail waar ze een gratis sticker konden bestellen.

LDV lanceerde ook een tandenpoetschallenge op TikTok, de populaire jongerenapp met meer dan 700 miljoen jonge gebruikers. Deze doelgroep vindt het heel belangrijk wie de boodschap verkondigt. Daarom werkte het bureau samen met een aantal populaire ‘kids’ op TikTok: Stien, Yara, Marco, Maud en Maëlle en die zorgden meteen voor straffe resultaten. Zo was één van de video’s al genoeg voor 38.000 likes na één dag.

Credits:
Client: CM Gezondheidsfonds
Contact: Nico Sablon, Sofie Van Wemmel, Sarah Boeraeve
Agency: LDV United
Account Team: Marieken Maes, Elise Crispeels, Ine Mannaerts, Nathalie Dumortier
Creative Director: Dennis Vandewalle, Dries De Bruyn
Copywriting: Thomas Thysens
Creation: Thomas Thysens, Vivienne Mak, Manon Penne
Strategy: Tomas Sweertvaegher, Lorien Verachtert
Production: Geluidshuis