LDV United en de Pro League schrijven unscripted drama

Voetbal is maar voetbal. Een spel met winnaars en verliezers, zonder meer. Maar dat verandert compleet wanneer die overwinning naar een Europees ticket leidt of dat verlies naar degradatie. En daar zorgt de Pro League voor. Want competitie verandert een simpele tabel plots in een tv-script. Met talloze verhaallijnen en plottwists. Met hoofdrollen en bijrollen. Maar met één groot verschil tegenover alle andere tv-producties. Ons voetbal is niet op voorhand gescript. Dankzij de Pro League kijk je elke week naar meer dan 30 nieuwe afleveringen waarvan niemand de verhaallijn kan voorspellen. Iets waar de Disney+’en en de Netflixen van vandaag alleen maar jaloers op kunnen zijn.
"Ons voetbal raakt elke week opnieuw miljoenen Belgen. Bij ons beleef je week na week nieuwe afleveringen vol emotie, waarvan niemand het einde kan voorspellen. Dit karakter van onze competities spelen we dan ook uit in onze nieuwe baseline: 'Unscripted Drama'. Met onze campagne willen we de Pro League als entertainmentmerk in de markt zetten, en een nog breder en diverser publiek warm maken om de unieke voetbalbeleving zelf te gaan ervaren in de Belgische stadions," vertelt Willem Boogaerts, marketing & media director bij Pro League.
Daarnaast creëerde LDV United samen met AKA De Mensen een tv-spot, online video’s en een reeks print beelden. Met in de hoofdrollen een aantal voetballiefhebbers die reageren op de wedstrijden van hun favoriete ploeg. Geen acteurs of figuranten, maar échte supporters met échte reacties. Die werden allemaal tijdens de wedstrijd in en rond de stadions op de gevoelige plaat vastgelegd door Jef Boes. Een behoorlijk unscripted aanpak dus.
Om die gedachte neer te zetten, bedacht LDV United een straffe campagnelijn: Unscripted Drama. Een lijn die perfect samenvat wat de Pro League elke week opnieuw naar het publiek brengt. En dat het geen holle belofte is, werd op het einde van afgelopen seizoen nog maar eens bewezen. Vraag maar aan de supporters van Union, Genk of Antwerp. Het ideale ongescripte scenario om de nieuwe campagnelijn te lanceren.
Credits
Client: Pro League
Contact: Willem Boogaerts
Agency: LDV United
Brand Inspirator: Harry Demey
Account Team: Jordi Van Geert, Tim Janssens
Client Service Director: Tom Thijs
Creative Director: Dries De bruyn, Stef Selfslagh
Creation: Yannick Schoch, Wesley Kuystermans
Design: Roel Craen, Stijn Voeten, Niki Desiron
Strategy: Thomas Eyskens, Floris Adriaenssens
Film Production Agency: AKA De Mensen
Director / Photographer: Jef Boes
DP: Jef Boes
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]