LDV United en Mediahuis lanceren 'Luister' met herkenbare visuele identiteit

Crea / News

Mediahuis bundelt zijn volledige luisteraanbod onder de noemer ‘LUISTER’. En dat van zowel het Nieuwsblad, De Standaard als Het Belang van Limburg. LDV United kreeg de opdracht om een visuele rode draad te trekken tussen de verschillende titels, zonder aan eigenheid in te boeten. Dat resulteerde in een kleurrijke, frisse campagne waarin de podcastmakers een hoofdrol kregen. 

“Maar LUISTER is veel meer dan alleen podcasts.”, vertelt Dries Vereecke, Marketing Director bij Mediahuis. “Het aanbod wordt aangedikt met luisterverhalen, audio-artikels en exclusieve luisterreeksen. Met de lancering van LUISTER willen we vooral de journalistieke meerwaarde van onze makers benadrukken. Kwaliteit staat boven alles. Hoewel ook kwantiteit z’n plaats heeft. Want wie een abonnement heeft op één van onze titels, krijgt ook toegang tot alle content van onze andere nieuwstitels, inclusief onze audiocontent."

Dan was het aan LDV United om dit nieuwe verhaal een eigen smoel te geven. Het bureau werkte aan een frisse visuele identiteit die LUISTER in de markt zet zonder dat de verschillende kranten hun eigen look overboord moeten gooien. “Daar kwam nog eens bij dat het design ook als een soort toolbox moet werken," vervolledigt Yannick Schoch, CD bij LDV.

“We zetten bij Mediahuis in op nieuwe podcasts en extra actuareeksen. Daarbij is het erg belangrijk om snel en gemakkelijk te kunnen schakelen. Een toolbox-design was daarin erg belangrijk voor ons," voegt Dries Vereecke er nog aan toe. ​ 

Hieronder zie je enkele assets van de campagne. Maar de kans dat je LUISTER ook in het echt kan bewonderen is meer dan waarschijnlijk. De campagne loopt op tv, radio, sociale media, OOH en online. Ook trams en bussen krijgen een volledige bestickering. Op drie locaties in Vlaanderen wordt voor het eerst OOH met soundshowers gebruikt. Zo kunnen voorbijgangers de LUISTER-campagne horen in de directe omgeving van het reclamebord.

Credits

Client: Mediahuis

Client Contact: Dries Vereecke, Kris Luyten

Agency: LDV United

CD: Yannick Schoch, Wesley Kuystermans

Creation: Isah Waes, Wout Geysen

Account Team: Romy Vierhouten, Florence Vercammen, Kimia Jalalian

Strategy Director: Dennis Vandewalle

Design: Jeff Uten, Stijn Voeten, Eric Leurquin

Animation: Jaak De Digitale (Bart Winckers)

Sound: Raygun

Photography: Filip Van Roe

DOP: Stefan Van Diest

MEDIAHUIS - SOOH - 30s

Mediahuis - Luister - De Standaard - OLV - 30s

Mediahuis - Luister - Het Belang Van Limburg - OLV - 30s

Mediahuis - Luister - Het Nieuwsblad - OLV - 30s

Mediahuis - Wildposter

Het Belang van Limburg - Print