LDV United en Ogilvy Social.Lab in de prijzen op Effie Awards Europe

Awards / News

Op dinsdag 15 oktober zijn de winnaars van de Effie Awards Europe 2019 bekendgemaakt in La Madeleine in Brussel. De grote winnaar was McCann Worldgroup. Het bureau wist de Agency of the Year Award in de wacht te slepen evenals een Grand Effie voor zijn campagne
‘Like Brands’ voor Aldi UK (2011-2018).

In ons land viel vooral LDV United in de prijzen, samen met Q&A Communicatie, voor zijn ‘Play Unified’-campagne voor Special Olympics Belgium & Netherlands. Dit in de categorieën ‘Entertainment, Sport, & Leisure’ (goud), ‘Small Budget’ (goud) en ‘Positive Change Europe- Social Good- Non-Profit’ (goud). Ook met de campagne ‘Dare to Sponsor’, eveneens voor Special Olympics Belgium, won het bureau goud in de categorie deze laatste categorie.

Philips Real Time Marketing Center (RTMC)en Ogilvy Social.Lab wisten op hun beurt een bronzen Effie in de wacht te slepen in de nieuwe categorie ‘Marketing & Business Solutions’. Het is de eerste keer dat een in-house social performance team erkend werd door de Effie Awards Europe voor zijn innovatie op vlak van performance marketing.

De winnaars werden geselecteerd door een internationale jury voorgezeten door vice president Bastien Schupp, die instaat voor global brand strategy and marketing communication bij Groupe Renault, en Harjot Singh, chief strategy officer Europe & UK bij McCann Worldgroup. Een overzicht van alle winnaars vindt u op de website van de Effie Awards Europe