Let’s buzz about food: België vs. de wereld 

Communication / News

De Belgische consument heeft niet dezelfde gewoonten als de Amerikaanse. Chocolade werd vroeger als maskeermiddel voor medicijnen gebruikt. In Noord-Europa denkt men rationeler na (over eten), in Zuid-Europa gebeurt dat levendiger. Je leest het al, de food-sector staat niet stil. Om die beweging actief te blijven volgen, lanceerde PUB een digitaal duogesprek met twee vakexperten: Luc Van Wichelen (Consumer Experience / Media lead bij Mondelēz, met het van Belgische oorsprong Côte d’or) en Charlotte Huens (Event & Partnership manager bij Neuhaus). Een meeting over consumer snacking in Europa, premium-chocolade van eigen bodem en de buzz van food, in België en daarbuiten. 

Wat is uw functie binnen het bedrijf? 

 Luc Van Wichelen: Ik werk nu 12 jaar bij Mondelēz en ben hier actief als Consumer Experience / Media lead voor Noord- en West-Europa. Ik sta dus in voor de versterking van de consumer journey (paid, owned en earned) voor LU, OREO, Milka, Côte d’Or, Philadelphia, Mikado… Dat doe ik samen met een team dat vanuit Mechelen, Stockholm, Madrid en Milaan werkt. Een interessante job met een boeiende dynamiek.” 

Charlotte Huens: “Ik ben drie jaar geleden bij Neuhaus gestart als PR en Communication coördinator, maar heb vorig jaar promotie gemaakt naar Event & Partnership manager. Daarin ben ik verantwoordelijk voor het behoud van het luxekarakter van Neuhaus tijdens evenementen en speciale samenwerkingen, zoals Memorial Van Damme (atletiek), Soudal Open (golf), Les Magritte du Cinéma (film), Gault & Millau (gastronomie) en Irrésistible live-dipping.” 

(...)

Lees het volledige artikel hier.