Maar al te vaak horen we dat het leerprogramma van de scholen niet is afgestemd op de behoeftes van de bureaus en dat studenten onvoldoende voorbereid aan hun stage of hun bio-contract beginnen. Tegelijkertijd is de vraag naar goed opgeleide afstudeerders nog nooit zo groot geweest. In het volgende nummer van PUB gaan we trouwens in op deze problematiek en vragen we de mening van scholen en van betrokkenen uit de communicatiesector.
Dat het onderwerp actueel is, blijkt ook uit het feit dat ACC Belgium over dit onderwerp graag in dialoog gaat met de docenten van alle creatieve en commerciële scholen in België. De organisatie vraagt daarvoor input en feedback aan de bureaus. Het Expert Center Skills van de ACC heeft een vragenlijst uitgewerkt die gericht is aan alle stagebegeleiders bij de bureaus: niet enkel van strategische en commerciële maar ook van creatieve stagiairs. Vandaar ook dat CreativeBelgium dit initiatief mee ondersteunt.
De resultaten van deze enquête worden verwerken in een witboek met per school een ‘rapport’ waarin docenten te weten komen of hun studenten al dan niet klaar zijn om in de creatieve sector te starten. Vervolgens worden alle leerkrachten uitgenodigd voor een forum, waarop de resultaten van het witboek gepresenteerd worden, aangevuld met getuigenissen van managers, creatieve en strategische directeurs. Nadien gaat de ACC met de docenten het debat aan over wat kan (of moet) verbeteren/veranderen.
Iedereen die in een geïntegreerd-, reclame-, digitaal-, event-, content- of pr-bureau werkt en het afgelopen jaar een stagiair begeleidt heeft, wordt uitgenodigd om de enquête in te vullen. Enkel bureaus die deelgenomen hebben aan de enquête, zullen het witboek ontvangen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]