licht aan het einde van de tunnel met MIVB en mortierbrigade

Crea / News

Zalig, De cijfers zien er almaar beter uit. We keren eindelijk weer terug naar een iets normaler leven na maanden van onzekerheid en tasten in het duister. Daarom willen de MIVB en Mortierbrigade dit samen met de reizigers symbolisch vieren met een lichtshow in de tunnel tussen de haltes Kunst-Wet en Park. Een spektakel dat past in de strategie van de MIVB en Mortierbrijgade om Brussel weer in beweging te zetten. Restaurants en cafés zijn weer open, sport- en culturele activiteiten worden weer mogelijk en ook onze bubbel mag weer groter. Wat wil zeggen dat ook de metrogangen en het bovengrondse netwerk weer tot leven komen: we zien eindelijk weer het licht aan het einde van de tunnel. Letterlijk. De lichtshow begeleidt reizigers tijdens de doortocht van de tunnel tussen de twee stations.

Het gaat om een 200 meter lange lichtinstallatie in de tunnel tussen de metrostations die heel de zomer lang loopt. Symbolisch geeft die het licht aan het einde van de tunnel weer. Tijdens het EK voetbal zien de reizigers de nationale kleuren, nadien worden ze begeleid door golven van warme kleuren, die de indruk van een zonsopgang geven. Deze lichtinstallatie wordt geactiveerd telkens er een metrostel passeert, en de animatie is berekend om de beweging van de metro te volgen. Yes! Brussel beweegt weer.

Story image

 

Credits

Client: MIVB – Lights at the end of the tunnel
Client contacts: Tamara De Bruecker, Lionel Lammens, Barbara Foucart

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe Deceuster Strategic Director: Vincent D’Halluin

Creatives: Toon Vanpoucke et Morgane Choppinet Lead Producer: Amandine Clio

Installation Production : Digizik
Video Production: Digizik
Account Director: Samantha Lomonaco Account Manager: Margaux Singer

Light installation:

Artistic direction, design & programming : MagicStreet - Antoine Goldschmidt Technical partner : LSE - Patrick Awouters