De derde maandag van de maand januari - gisteren dus - wordt nu al enkele jaren traditioneel Blue Monday genoemd. Het zou namelijk de meest deprimerende dag van het jaar zijn. En dit jaar hadden we misschien redenen genoeg… Het besef dat de feestdagen definitief achter de rug liggen, de stress van de vele gemaakte ‘goede voornemens’ en het weer dat de laatste weken wel uitzonderlijk somber was. Dat, in combinatie met een (stormachtige) maandag, wat nooit de leukste dag van de week is, maakte van maandag 15 januari 2018 een ultieme ‘Blue Monday’. Maar niet zo als het van Lipton Ice Tea afhangt! Lipton deed de somberste winter ooit vergeten.
Met zijn felle gele kleur als belichaming van de zon en de claim ‘Live the brightside’ is Lipton Ice Tea in zowat in alles de ultieme tegenpool. Lipton voelde zich dan ook geroepen om ‘Blue Monday’ om te vormen naar ‘Yellow Monday’, en zoveel mogelijk mensen op te vrolijken door hen letterlijk en figuurlijk het zonnetje te zijn. ‘Happy’ jongens en meisjes, gekleed in zonnig geel, hebben de stations Brussel-Centraal, Antwerpen-Centraal, Gent-Sint-Pieters en het centrum van deze steden letterlijk overspoelt met gele ballonnen. Iedereen kreeg een fel gele ballon mee, samen met tips hoe de collega’s of familie op te vrolijken en zonder kleerscheuren door ‘Blue Monday’ te loodsen. Dat alles met als enige doel de grijze omgeving even te doen vergeten een lach op eenieders gezicht te toveren.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]