Liqui Moly gaat de hete fase in

Communication / News

Liqui MollyAls sponsor is Liqui Moly niet alleen in de racesport een bekende naam. Als de motoren voor het grootste deel stilstaan, is de olie- en additievenspecialist op andere gebieden actief. Met de jaarwisseling staat het Vierschansentoernooi weer op het programma. Na een pauze van bijna tien jaar keert Liqui Moly als officieel hoofdsponsor terug op het podium van de hele grote skischansen. « Het evenement staat garant voor sportieve topprestaties en een uitstekende presentie in de media, » zegt Peter Baumann. Hij gaat over de marketing bij Liqui Moly. Dit is het voorlopige hoogtepunt van de grote wintersportsponsoringactie van de onderneming uit Ulm in het zuiden van Duitsland, dat ook de wereldkampioenschappen noords skieën, de World Cup noordse combinatie, het wereldkampioenschap bobsleeën en skeleton en tenslotte de reuzenslalom in het alpineskiën omvat. Op de agenda staan ook nog in januari het wereldkampioenschap handbal voor heren en in mei het jaarlijkse wereldkampioenschap ijshockey.
De zakenpartners van Liqui Moly profiteren hier dubbel van, zo luidt het: doordat het merk internationaal het hele jaar door goed zichtbaar is, blijft het bekend en gevraagd. Daarnaast kunnen ze ook uitnodigingen voor de sportevenementen krijgen. « De wintersport en andere belangrijke topevenementen buiten de racesport zijn ondertussen belangrijke elementen van onze marketing geworden, » besluit Ernst Prost, bedrijfsleider bij Liqui Moly.