L’Oréal Paris en VICE experimenteren met make-up in de virtuele wereld

L’Oréal Paris en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, lanceren een interactieve digitale make-up ervaring die consumenten op inventieve wijze laat experimenteren met make-up looks in de virtuele wereld. De ‘Signature Faces’-collectie is een co-creatie tussen de befaamde L’Oréal Paris global make-up artist Val Garland en 3D-artiesten Ariel Lu en Sylvain Gaussens. ‘Signature Faces’ is beschikbaar op Google Duo, Snapchat en Instagram en treft Gen Z daarmee op de plekken waar zij steeds meer tijd doorbrengen: online. Van video calls, tot livestreams, tot social feeds.
L’Oréal Paris lanceert een exclusieve een look op Google Duo. Daarmee claimt L’Oréal het eerste beautymerk te zijn dat direct wordt geïmplementeerd in het videoconference-systeem van Google. De volledige collectie wordt beschikbaar gesteld via Snap Camera. Deze plug-in maakt het mogelijk voor gebruikers om de digitale filters te activeren en dragen tijdens het videocallen en op Instagram en Snapchat.
“We hebben Duo gecreëerd om een video app van hoge kwaliteit te bieden die makkelijk te gebruiken is op meerdere platformen,” zegt Niklas Blum, product manager van Google Duo. “Nu de wereld zoveel tijd besteedt aan videocallen is het fantastisch dat bedrijven zoals L’Oréal Paris en VIRTUE deze technologie gebruiken om grenzen te verleggen binnen hun industrie.”
https://www.youtube.com/watch?v=lO8iDQjaQl8
De ‘Signature Faces’-filters zijn vastgelegd in drie thema’s: ‘volumizing capsules’, ‘plump shot’ en ‘fire match’ en bestaan uit in totaal 10 virtuele filters die alleen beschikbaar zijn in de digitale wereld. Gebruikers kunnen live op beeld spelen met de innovatieve digitale texturen, die meebewegen op het scherm, voor een bijzondere en hyper-realistische look.
“Nu het grootste deel van onze sociale interacties plaatsvindt via schermen wilden we met ‘Signature Faces’ het potentieel van digitale persoonlijke zelfexpressie laten zien,” besluit Pascal Rotteveel, executive creative director Western-Europe bij VIRTUE. “De samenwerking met L’Oréal Paris – en het experimenteren met de grenzen van digitale esthetiek en cosmetica – was te gek. L’Oréal Paris heeft gedurfde stappen gezet richting een spannende nieuwe toekomst en ik kijk uit naar wat er nog komen gaat.”
Credits
Agency: VIRTUE
Executive Creative Director: Pascal Rotteveel
Creative Director: Viktor Jacobsson, Pascal Rottveel
Creative: Carole Ferrandez
Designer: Manuel de Jong
Strategy Director: Abigail Persico
Head of Production: Koen Barnhard
Production: Mathilde Grenod
Business Director: Stefanos Constantinou - van Heugten
Sr. Account Manager: Alice Kraft
Graphic design, visual identity, and development: Adventure Club
3D design: Ariel Lu & Florian Gaussens
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]