Lorenzo Bown wordt CEO StoryMe

News

storymeLorenzo Bown, de oprichter van StoryMe, de Gentse onderneming gespecialiseerd in videostrategie voor bedrijven, wordt de nieuwe CEO van het bedrijf dat hij zelf  in 2013 oprichtte. De beslissing om het roer weer over te nemen, werd genomen na een grondige, interne denkoefening, in overleg met de mede-aandeelhouders, de raad van advies en huidige managers van StoryMe.

Anderhalf jaar geleden besliste Lorenzo samen met aandeelhouders Jonathan Moerkens aan te nemen als CEO met een duidelijke taak : het jonge, snelgroeiend bedrijf van de nodige organisatie en structuur te voorzien om een duurzame binnen-en buitenlandse uitbreiding te kunnen verzekeren. In die periode groeide het bedrijf van 35 werknemers verder uit naar 70 medewerkers. “Jonathan heeft schitterend werk geleverd. Dankzij hem staat de organisatie er nu en wordt ze ondersteund door sterke profielen die het management van StoryMe verder gaan trekken,” aldus Lorenzo Bown, de oprichter en toenmalige CSO, die voortaan opnieuw de leiding zal nemen van het bedrijf.

StoryMe is vandaag al aanwezig in vier regio'ss en zal tegen eind december zo’n 80 werknemers tellen. Het jonge bedrijf telt ronkende namen zoals CocaCola, Uber, Samsonite, Decathlon, Bank Of America Merrill lynch, Deme Group, Unicef, Alpro, Unilever, Tomorrowland, WWF, United Nations, Pizza Hut en vele anderen in zijn portfolio.StoryMe2

De nieuwe structuur voorziet een uitgebreidere rol voor de managers van de verschillende afdelingen, die een deel van de operationele taak van de CEO overnemen. De verschillende teams van het bedrijf zijn grotendeels zelfsturend en beschikken over een ruime verantwoordelijkheid op het vlak van budgettering, HR, rendabiliteit enz. Hierdoor wordt het voor oprichter Lorenzo Bown opnieuw mogelijk om als CEO een deel van de operationele taken op zich te nemen en tegelijkertijd de verdere uitbouw van zijn bedrijf verder uit te tekenen. “Het verhaal van onze dochteronderneming in Londen is een perfect voorbeeld van hoe onze gedecentraliseerde structuur, met een zelfstandige country manager, geruggesteund door de algemene sales manager en CEO, erin slaagt van een filiaal van de groep op minder dan zes maanden een succesverhaal te maken.”

Met een geschatte groei van 90% en kantoren in Gent, Brussel, Londen kan het jonge bedrijf de toekomst alvast met veel vertrouwen tegemoet zien. StoryMe blijft echter alles behalve op zijn lauweren rusten. In 2018 staat immers wereldwijd de opening van nieuwe vestigingen van StoryMe gepland. Ook de lancering van de StoryMe University en daaraan gelinkt de ‘Video First Summit’, de 1ste Summit over videostrategie in Europa op 30 November 2017. Bown verklaart de groei van zijn bedrijf vanuit de wereldwijd stijgende nood aan voor video in het algemeen, maar ook vanuit de duidelijke strategie en de succesvolle aanpak van StoryMe “Beschrijf ons niet als een videoproductiebedrijf, maar eerder als een one-stop-shop videostrategiepartner voor bedrijven. Wij gaan immers veel verder dan het puur produceren van video’s, we bedenken het volledige videoplan, werken de video’s uit en en begeleiden vervolgens onze klanten om ze te verspreiden op de beste kanalen zodat ze de juiste doelgroep bereiken. Als je weet dat tegen 2019,  80% van internet zal bestaan uit videomateriaal, besef dat dit medium nog veel belangrijker zal worden dan het vandaag al is”.