LU en Publicis Groupe brengen families samen rond de koekjesdoos

Crea / News

Zet tijdens een familiemoment een koekjesdoos op tafel, en iedereen probeert – de één al wat discreter dan de andere – zo snel mogelijk zijn favoriete koekje uit de doos te bemachtigen. Met de slogan ‘Iedereen heeft een favoriet koekje, LU heeft ze allemaal’ brengen LU en Publicis Groupe de herkenbare magie van zulke familiemomenten tot leven in een nieuwe campagne.

In een reeks 15-secondenfilmpjes plukt telkens een ander familielid zijn favoriete koekje uit de doos. En dat levert grappige gelijkenissen op. Zo neemt oma bijvoorbeeld een Petit Beurre uit de doos, een tijdloze klassieker, net zoals zij. Ieder heeft z’n favoriete koekje, LU heeft ze allemaal.

Smaken verschillen, zowel binnen families als tussen België en Nederland. Daarom krijgt elk land zijn eigen favoriete koekjes te zien, zowel in de filmpjes als in de doos. De favoriete koekjes van de Belgen? PiM’s, Cha-Cha, Cent Wafers, Petit Beurre en Petit Moelleux. Nederlanders geven dan weer eerder de voorkeur aan Bastogne, Time Out, Scholiertje en PiM’s.

Wie bij een volgend familiemoment graag een echte blikvanger op tafel zet, moet zeker deelnemen aan de wedstrijd. Je kan immers een ‘It’s famiLU time!’-koekjesdoos winnen met je eigen familienaam erop, en een jaar gratis koekjes erbovenop.

Dat zulke familiemomenten warm en herkenbaar zijn, bewijzen ook de Planckaerts in Vlaanderen, en de Frogers in Nederland. Via hun social mediakanalen geven deze twee beroemde families de campagne een persoonlijke toets. ‘It’s famiLU time’ is verder ook te zien via online video, display banners en in-store materiaal.

Credits:

Client: Pierre-Louis Bertrand, Nick Van Gool, Amber de Vries, Sofie Couck, Rhandy Biemans, Danae
Hunneman, Anne Lynke Kikstra
Client Lead: Ellen Sonck
Account Director: Allen Marchant
Account Manager: Gabrielle Marsan
Chief Strategy Officer: Berten Peremans
Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Marketing Intelligence Strategist: Dieter Vits
Creative Director: Werner Van Reck
Creatives/concept providers: Jeroen Van Laethem, Louise Vankueken, Rafael Lopes, Nicolas Biscaras
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Louise Vankueken, Philippe Dorval
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
Head of Content: Joyce Poelmans
Project Manager: Marylou Lalu
Head of Art: Guilherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designer: Natacha De Nauw
Connecting Officer : Julie Maris
DTPer: Thierry Staes & François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Moving Images Producer: Daan Feytongs
Post-production Lead: Gaelle Hasaert
Video Editor: Elke D’Haese
Sound Production Agency: Sonhous
Production house: Who Killed Joe (external production)
Director: Sat Gevorkian (external production)
Producer: David Vermander (external production)