Lucy lanceert ‘Weetlust’ voor De Standaard

Crea / News

In het voorjaar begeleidde Lucy de krant De Standaard bij de scherpstelling van hun merkbelofte. Op die vernieuwde merkstrategie ontwikkelde Lucy vervolgens een nieuwe imagocampagne. De focus ligt op de mentaliteit van (potentiële) De Standaard-lezers. Daarvoor verzonnen ze bij Lucy een nieuw woord: weetlust, de onstilbare honger naar nieuwe inzichten en prikkelende ideeën.

In de campagne komen meer dan 15 vragen aan bod, over de meest uiteenlopende topics, van elektrische wagens, toxische vrouwelijkheid en PFAS tot het eten van insecten. De campagne heeft een uitgebreid digitaal luik met maar liefst 12 social videos en evenveel banners die verschillende doelgroepen moeten aanspreken en is daarnaast ook op radio, tv, OOH en advertenties te vinden. Scroll zeker naar beneden, daar vindt u nog meer advertenties (en ook de lijst van personen M/V/X die al dat fraais voor mekaar hebben gekregen).


CREDITS

Client: De Standaard

Contacts: Karel Verhoeven, Kaat De Brandt, Klaartje De Bonnaire

Creative Director: Iwein Vandevyver

Strategic Director: Laurent Dochy

Managing Director Jonas De Wit

Creatives: Jan Nagels, Nicolas Van Gucht, Karel Dejonghe, Iwein Vandevyver

Account Manager: Maïté Camerman, Peter Claeys

Head of Design: Jan Sidgwick

DTP: Studio Mast

Banners: Cédric Fripiat

Animation: Volstok

- Creative director: Wouter Sel

- Studio manager: Johanna Keppens

- Producer: Sarah Verhofstadt

- Production assistant & casting: Mirjam De Vreese & Fien Janssen 

- Dop: Loïc Dillen

- Light/camera assistant: Tim Luyten

- MUA: Mathilde Van Hoof

- Editor: Frank Van Looy

- Animator: Joren Peeters

- Assistant animators: Eline Mollet & Vic Debonne

Radio, audio: Raygun