Luminus en Boondoggle helpen Belgen bij hun energietransitie

Crea / News

Luminus is niet alleen energieleverancier en -producent, maar ook expert in oplossingen om de energietransitie voor particulieren en bedrijven in België te vergemakkelijken. Om die boodschap over te brengen hebben Luminus en zijn bureau Boondoggle een nieuwe campagne gelanceerd die breekt met de gebruikelijke codes van de sector. Geen filmfragmenten of speeches die suggereren dat de energietransitie kinderspel is, wel een ​ ecosysteem (met o.a. tv-spots, OLV, (D)OOH, social media,...) met een gemeenschappelijk uitgangspunt: de energietransitie roept bij velen onder ons vragen op en zorgt voor twijfel en reflectie.

Hoe kan ik energie besparen? Hoe kan ik mijn CO2-uitstoot beperken? Is het slim om zonnepanelen te laten installeren? De campagne toont een aantal mensen die zich, elk op hun eigen manier, afvragen hoe ze hun energietransitie kunnen versnellen. Luminus stelt hen gerust met zijn expertise en oplossingen op maat om hen vooruit te helpen, ieder op zijn eigen tempo en op zijn eigen niveau. Het is een campagne die perfect aansluit bij de toon en humor van Luminus, waarin we ontdekken hoe een baby en een yoga-instructrice denken over de energietransitie.

Credits

Client team: Bart Swings, Pierre-Anne Jacqmain, Marleen Nijsten
​​Account team: Laurie Parres, Anne-Lore Vestraets, Antje De Laet & Janiek Weijen ​
​​Strategy: Stijn Cox & Franky Willekens
​​Creative Directors: Stéphane Daniel & Hugo Battistel ​
​​Creation: Stéphane Daniel, Hugo Battistel, Avi & Magnus, Tom De Vliegher ​
​Motion design: Anne-Sophie Cayon & Dorien Bradt
​Design: Léa Bouissou
​Planning: Karine Uytterhoeven ​
​Producer Boondoggle: Bérengère Lurquin ​
​Production: Who Killed Joe
​External producers: David Vermander & Nikki Michiels
​Director: Trevor McMahan
​Photographer: Antoine Melis
​Sound: Raygun