Lunch Buddies doen kinderen hun groenten opeten

Kinderen en groenten, het blijft een moeilijke match. Ouders voeren aan tafel vaak een ware strijd om hun kroost te overtuigen ze tenminste te proeven. En die strijd wordt alleen maar lastiger als die zich op restaurant bevindt. Lunch Garden, het familierestaurant bij uitstek, begrijpt ouders en snelt ter hulp met: de Lunch Buddies. De Lunch Buddies zijn 3 innovatieve robots die kinderen motiveren om hun groenten op te eten. Pol Buikje-Vol, Bob Alles-Op en Elly Toutfini rijden rond in de restaurants en scannen de borden. Wie flink z’n groenten heeft opgegeten en dat aan de robot kan tonen, krijgt een cadeautje.
Wunderman Thompson creëerde hiervoor de nodige artificiële intelligentie en trainde het machinelearningmodel met duizenden foto’s. De Lunch Buddies zijn daardoor in staat om lege borden van volle of halfvolle borden te onderscheiden. Alleen voor die laatste sausrestjes knijpen ze met plezier hun oogje dicht. De Lunch Buddies zijn ook voorzien van een omgevingssensor (Lidar), hierdoor kunnen ze vlotjes autonoom door de restaurants rijden, op zoek naar flinke eters. Om kinderen warm te maken voor de robots, werden ze vormgegeven als drie schattige monstertjes die zelf héél graag groenten eten. De voice-gestuurde interface is zo gedesignd dat ze intuïtief te gebruiken is door kinderen. Het enige wat ouders moeten doen is de QR-code scannen om daarmee het cadeautje aan de kassa op te halen.
De Lunch Buddies werden gebouwd in samenwerking met Zora Robotics. Ze werden op 19 december gelanceerd in Lunch Garden Bonheiden in de aanwezigheid van social influencers en hun kinderen. Sinds 20 december rijden ze rond in Bierges, Bonheiden en Wilrijk.
CREDITS
-
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
-
Client: Lunch Garden
-
Client contact: Sabine Vanderveken, Ysaline Van Dessel, Stéphane Verkerk
-
Creative Directors: Manuel Ostyn, Pieter Staes
-
Creative team: Jolien Tuyteleers, Kate Bellefroid
-
Account team: Stephanie Katic, Valérie Rosiers
-
Strategy: Evert Van den Broeck
-
Design Director: Sébastien Greffe
-
Design: Bert Beckers, Virginie Rosseel, Kenny Smet, Matthias Berghmans
-
Motion Design: Bert Beckers
-
Creative Technologists: Stijn Janssens, Giele Cools
-
Developers: Bram Verdyck, Veerle Struyf
-
UX design: Clara Sofia Mandujano, Jeroen Michiels
-
UI design: Georgios Leontiou
-
Data expert: Koen Speelmeijer
-
DTP: Jan-Bart Debruyne
-
Print production manager: Sofie Verschaeren
-
Agency producer: Amélie Van Campen
-
Sound design: Menno Van Riet
-
Robot company: Zora Robotics
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]