Maes en Deceuninck - Quick-Step Cycling Team 'don't drink & drive'

Maes en Deceuninck - Quick-Step Cycling Team geven met FamousGrey, Wave Agency, Oona en Brum Smith het startschot voor een nieuwe campagne tegen alcohol achter het stuur. The Wolfpack, de bijnaam voor de roedel wielrenners van Deceuninck - Quick-Step, zal op 2 maart de tegenstand in de Waalse wielerklassieker Le Samyn bekampen in een speciaal koerstruitje met de slogan 'Don't drink & drive'. Het shirt is het eerste onderdeel van een gezamenlijke bewustmakingscampagne, met The Wolfpack in een sensibiliserende rol. Met de campagne zullen de renners van het Deceuninck-Quickstep Cycling Team en Maes 0.0% een sterke boodschap uitdragen die mensen zal aanmoedigen om niet te drinken wanneer ze nog moeten rijden.
"We willen dat mensen nadenken over hun alcoholgebruik en willen hen aanmoedigen om alcoholvrij bier te drinken," zegt Etienne Bachellier, marketing director Alken-Maes. "Maes 0.0% is een perfect alternatief, niet alleen na het sporten maar ook als je nog moet rijden. Wereldwijd onderzoek van Heineken toont aan dat 92% van de consumenten op zoek is naar producten die hun gezondheid verbeteren. Ze willen graag de controle over zichzelf behouden en dragen verantwoord alcoholgebruik meer en meer in het vaandel. Dankzij een Maes 0.0% kunnen ze toch de smaak van een echte pils ervaren, ten volle genieten van het moment én veilig naar huis rijden.”
Etienne Bachellier vervolgt: “De campagne gaat ook over makkers: échte maten zorgen voor elkaar en zorgen ervoor dat ze niet drinken en rijden zodat ze veilig thuiskomen. The Wolfpack is de perfecte belichaming van die mentaliteit: het is een hechte groep renners die elkaar steunt in goede en slechte tijden en altijd voor de winst gaat, precies waar Maes voor staat."
Annick Vincenty, CEO van Alken-Maes: "Als brouwer geloven we dat we een belangrijke rol te spelen hebben als het gaat over verantwoorde consumptie van alcohol. Dit betekent voor ons een biertje drinken op het juiste moment en op de juiste plaats. Als je nog moet rijden, is het zeker niet het juiste moment om alcohol te drinken. Het is onze rol om hierover een gesprek aan te gaan met de consument, en we zijn blij dat we de actie samen kunnen doen met de renners van Deceuninck - Quick-Step. Zo dragen we samen een duidelijke boodschap uit."
Florian Sénéchal, in 2019 nog de winnaar van Le Samyn: "Nog een leuk detail: onze truitjes zullen, gedragen en gesigneerd, geveild worden via eBay. De opbrengst zal integraal geschonken worden aan Responsible Young Drivers, een organisatie die jongeren aanmoedigt om veilig en verantwoord te rijden."
Groeiende vraag naar alcoholvrij bier
De categorie van alcoholvrije bieren is een van de snelst groeiende van alle consumptiegoederen. Uit cijfers blijkt dat de markt het beter doet dan de totale biermarkt, met een stijging die maar liefst 4 procentpunten hoger ligt. Alken-Maes verwacht dat één op de tien bieren die wereldwijd geschonken worden, binnenkort alcoholvrij zal zijn. Op de totale Belgische biermarkt vertegenwoordigt alcoholvrij bier een aandeel van ongeveer 3,1%, en dit aandeel groeit jaar na jaar. Dit jaar zou Maes 0.0% goed zijn voor ongeveer 10% van de totale niet-alcoholische biermarkt, die jaarlijks blijft groeien.
- Client (Maes): Marianne Willems, Madieke Van Lith, Stijn Adriaenssens, Etienne Bachellier
- Production agency: Wave Agency (Ilse Van Lerberghe, Bertel Van Gansbeke, Charlotte Vandamme, Gunther Blokken
- Creative Agency: FamousGrey (Jef Leysen, Matti Verhaegen, Marko Van Dyck, Olivier Maquenne , Jonathan D’Oultremont)
- PR agency: Oona (Sven Haenen) & Brum Smith (Bram Smets, Ziggy Eloot)
- Deceuninck – QuickStep Cycling Team: Alessandro Tegner & Pauline Farazijn
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]