Maes laat maten genieten zonder mate

Maes lanceert vandaag Maes 0.0%. Met de introductie van een alcoholvrij alternatief komt Maes niet alleen tegemoet aan de alsmaar stijgende vraag naar niet-alcoholische bieren, maar biedt Maes aan alle maten eveneens een alternatief om te consumeren op ieder moment, en zonder mate.
Uit een onderzoek uitgevoerd door het onderzoeksbureau iVox blijkt dat dé activiteit die mannen het vaakst doen met hun vrienden, een pint gaan pakken is (19%). Bijna een derde van de Belgische mannen (31%) spreekt wekelijks af met zijn maten, iets minder dan de helft (45%) doet dit maandelijks. Opmerkelijk is dat 1 op 3 Belgische mannen (31%) vindt dat ze te weinig afspreken met de maten. Bijna de helft (45%) zou het liefst wekelijks willen afspreken om zo de dagelijkse stress achter zich te kunnen laten. 3 op 4 mannen (73%) zegt dat ze even alle gedoe vergeten wanneer ze met de mannen weggaan.
De nood aan ‘momenten met de maten’ wordt dus steeds groter, maar mannen zeggen dat ze het steeds moeilijker hebben om trouw te blijven aan deze momenten. Hoogleraar sociologie aan de VUB Ignace Glorieux doet onderzoek naar de tijdsbesteding en tijdsordening van de Belgen en licht verder toe: « Mannen brengen meer tijd met collega’s en vrienden door dan vrouwen. Ze gaan meer uit (cafébezoek, restaurant, dancing, …) en zijn algemeen vaker buitenshuis. Maar in vergelijking met 20 jaar geleden, is er wel degelijk een daling. Onze drukke levensstijl, de vele vrijetijdsmogelijkheden thuis en het gemak om op afstand contact te houden via sociale media zorgt ervoor dat we vandaag meer dan vroeger, thuis zijn ’s avonds en in het weekend. We stellen dan ook een gestage afname vast van de tijd die besteed wordt aan sociale contacten. En dat terwijl er toch een sterke behoefte blijft bestaan aan face-to-face contacten om te kunnen ontspannen. »
Marketing directeur van Alken-Maes Jan Bosselaers voegt toe: « De nieuwe Maes 0.0% vormt de perfecte combinatie tussen een verfrissende biersmaak, 0.0% alcohol en een laag gehalte aan calorieën. Met 0.0% komen wij tegemoet aan de trend om gebalanceerder te leven, en bewuster met alcohol om te gaan. Vanaf nu is er dus geen enkel excuus meer om nog momenten met de maten te missen. Maes 0.0% is dé ideale verfrissende pint voor een écht moment onder maten, te drinken zonder mate. »
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]

Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]


