Make Lemonade en Eén kiezen voor post-kerstgevoel

Crea / News

een najaar 2016

Traditioneel pakken televisiezenders uit met een kerstcampagne en een aanbod van blockbusters en filmklassiekers. Bij Eén werd samen met Make Lemonade (en met de hulp van Caviar, ZMO Productions, Raygun, Minsky en Uncompressed) gekozen om in te zetten op wat de zender in 2016 te bieden heeft. Want na de drukke feestdagen met de vele sociale verplichtingen, wil je niets liever dan even met rust gelaten te worden en thuis gezellig televisie te kijken.

Dat gevoel wordt met een traditionele commercial geïnstalleerd op televisie en in de bioscoop. Via een campagnewebsite krijgen kijkers een voorsmaakje van wat Eén in 2016 te bieden heeft én worden tools aangereikt die hen toelaten om ongestoord naar Eén te kunnen kijken. Hoe? Met voicemails ingesproken door Eén-gezichten die ook via social media en radio worden ingezet, ‘Genoeg- gefeest-GIFs met Eén-gezichten in de hoofdrol die kunnen gebruikt worden om mensen die je tijdens het kijken lastig vallen via sociale media op gepaste wijze de mond te snoeren, een out of office boodschap en ten slotte een agendafunctie die je agenda blokkeert zodat je collega’s weten wanneer ze vooral geen nieuwjaarsdrink moeten inplannen.

 

Credits

Client: één/vrt
Agency: Make Lemonade
Account Team: Liesbeth De Vos, Sophie Goossens

Creatives: Jonas Marysse, Cato Decoster
Creative Director: Willem Van den Hoof

Production Company: Caviar
Director: Wannes Destoop
Executive Producer: Julie Bosteels
DOP: Dries Delputte
Digital Content Production: ZMO productions

Radio Production Company: Raygun
Design: Anselm Vereertbruggen (Uncompressed)

Website Development: Minsky.be