Making-of van een kersthit

Een blik werpen achter de schermen van een animatiefilm. Kan het boeiender? Veel dank dus aan de dames en heren van mortierbrigade. Met hun medewerking kunnen we u tonen hoe samen met het Britse productiehuis Blink de eindejaarscampagne voor de Nationale Loterij tot stand kwam. Een sneeuwpop staat moederziel alleen in een koude tuin op kerstnacht. Het is z’n vurigste wens om ook eens een gezellige, sfeervolle kerst te beleven. Hij kruist z’n vingers en doet een wens. Zal zijn droom uitkomen?
Jens Mortier, creatief directeur en partner van mortierbrigade: “Blink en Parabella hebben ons opnieuw verbaasd met hun animatie- en toverkunsten. De vorige animatie was al heel straf, deze is zo mogelijk nog knapper. Niks dan respect voor die nerds die 50 dagen aan een stuk, beeld per beeld, in stop motion zitten te knutselen, en er een prachtig vlot en hartverwarmend verhaal van maken.”
Elk visueel element werd helemaal handgemaakt en de beelden zijn in stopmotion gefilmd. Een titanenwerk, maar een titanenwerk dat loont want het resultaat is schitterend. Mikey en Dan van Parabella: “We vonden het geweldig om terug te keren naar de wereld en de figuren van onze Belgische Loterij-film van 2015. Het was belangrijk voor ons dat we het design en de speelse attitude van de klunzige bosdiertjes behielden, maar we wilden hun wereld ook groter maken en enkele nieuwe karakters introduceren, in de vorm van de familie die je door het raam ziet. Onze eerste glimp in de wereld van mensen.”
En de prachtige muziek? Die is van de Belgische muzikant Koen Renders, alias Spencer the Rover.
Credits
Client: Belgium National Lottery
Client contacts: Marc Frederix, Joke Vermoere, Michaël Segers, Kim Haenen, Eva De Fraye
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Kwint de Meyer, Willem De Wachter, Andy Biddle, Dan Gill
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin
Producer: Olivia Naudts
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael
Design: Wim De Dobbeleer
DTP : Sophie Bayeul
Production Company: BlinkInk
Directors: Parabella
Executive Producer: Bart Yates & Ryan Goodwin-Smith
Producer: Alex Halley
Production Coordinator: Rosanna Morley
Production Manager: Alex Holberton
1st AD: Alex Holberton
Runner: Honey Cairns
Director Of Photography: Max Halstead
AC: Andrew Corrigan
Art Directors: Parabella
Asst. Art Director: Emma-Rose Dade
Model Maker: Kat Simpson
Model Maker: David O’Neill
Model Maker: Rachael Olga Lloyd
Model Maker: Catherine Prowse
Puppet Maker: Adeena Grub
Puppet Maker: Rosie Tonkin
Animator: Andy Biddle
Animator: Dan Gill
Animation Rigger: Robin Jackson
Lead Compositor: Simone Ghilardotti
Compositor: John Malcolm-Moore
Compositor: Luke Simpson
Post-production: 2Frame
Music: Spencer the Rover
Soundstudio: Sonicville
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]