Marjolein Denekamp nieuwe CEO bij Roularta Media Nederland 

News / People

Begin januari 2025 versterkt Marjolein Denekamp het management van Roularta Media Group (RMG) als nieuwe CEO van Roularta Media Nederland (RMN), uitgever van EW (voorheen Elsevier), vooraanstaande mindstyle en special interest magazines als Happinez, Flow, Plus en Truckstar. Marjolein zal instaan voor de implementatie van de RMG visie en strategie in Nederland, gericht op digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships.

Marjolein Denekamp, Bachelor of Science Leisure Studies (Breda), deed haar eerste ervaring op bij digital agency's en in de event business. Nadien werkte ze bij Grüner+Jahr Nederland als chief digital officer en digital strategist. In 2018 ging ze aan de slag als chief audience & growth officer bij Hearst Magazines Netherlands, waar ze haar focus richtte op de digitale transformatie van de (print)business.

Met deze waardevolle ervaring start Marjolein Denekamp begin januari 2025 als CEO van Roularta Media Nederland. Ze zal de visie en strategie van RMG – gericht op digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships – verder implementeren in het Nederlandse multimediale landschap. Marjolein treedt in de voetsporen van Erwin van Luit, die eerder dit jaar vertrok.

“Roularta Media Nederland (RMN) bezit een breed portfolio van topmerken met sterke communities. Tegelijkertijd kent RMN de uitdagingen om recente acquisities (New Skool Media, WPG Media), de transitie daarvan en de daarmee gepaard gaande digitalisering en cultuursamensmelting vorm te geven. Ik kijk ernaar uit om samen met de teams in Nederland en België de visie van RMG door te vertalen en verder uit te bouwen,” reageert Marjolein Denekamp.

“Een ambitieuze strategie in een uitdagende mediasector kan enkel gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd om Marjolein te verwelkomen in ons getalenteerde managementteam om de groeistrategie en de digitalisering van RMN te versnellen,” besluit Xavier Bouckaert, CEO RMG.

Foto: © Yvette Kulkens Photography