Marktconsultatie NMBS: NMBS licht toe

Media / News

De NMBS is op zoek naar concurrentiële voorstellen van kandidaten gespecialiseerd in de actieve en innovatieve ontwikkeling van reclame in de stations, op de perrons alsook in haar parkings. Dat schreven onze collega's van L'Echo op 31 januari en werd aan PUB bevestigd door Bart Crols, woordvoerder van de NMBS. "We hebben daarom een marktconsultatie gelanceerd, zoals we dat regelmatig doen voor onze commerciële concessies," zegt hij. "De kandidaten kunnen tegen vrijdagmiddag een offerte doen. NMBS beslist tegen eind maart of ze de markt toekent of niet. Aangezien het om een lopende procedure gaat, kan ik geen verdere details kwijt."

Ter duiding: sinds 2017 is Publifer een volledige dochteronderneming van de NMBS. De NMBS is van plan deze reclameactiviteit uit te besteden. Al kan het bedrijf dus ook beslissen om de opdracht uiteindelijk niet toe te wijzen. In 2017 heeft de NMBS 50% van haar aandelen in Publifer gekocht van Clear Channel. En een deel van de exploitatie (naast de exploitatie waarvoor aanvragen kunnen worden ingediend) zit nu bij Belgian Posters en JCDecaux. Om maar te zeggen dat dit een ingewikkelde zaak is. Wordt dus vervolgd!