Maxim Schoups en Fleur Delanghe zijn Belgische winnaars D&AD New Blood Awards

D&AD heeft de winnaars van zijn D&AD New Blood Awards bekendgemaakt. In totaal werden er 179 pencils uitgereikt aan jong, opkomend talent. En daar zitten dit jaar twee Belgen bij.
Maxim Schoups (eveneens winnaar New Talent Award Creative Belgium) wint een Wood Pencil met zijn Airbnb Concerts voor Airbnb.
Ter herinnering: Creative Belgium is gepassioneerd om de volgende generatie creatief talent aan te moedigen om hun creativiteit te tonen. In het licht van Creative Belgium's missie om Belgisch talent te exporteren en het te helpen de internationale aandacht te trekken die het verdient, zijn alle inzendingen voor de New Talent Award telkens ook in de running voor deelname aan de internationale New Blood Awards.
Ook Fleur Delanghe (Joe Public) gaat naar huis met een Wood Pencil voor haar campagne Durex Dylsexia Dictionary voor Durex.
De New Blood Awards is het jaarlijkse programma van D&AD dat opkomend creatief talent erkent en hen kansen biedt om opdrachten van topmerken aan te pakken. De New Blood Awards behoren tot 's werelds grootste studentencompetities.
De winnaars, geselecteerd door vooraanstaande experts op het gebied van design en reclame, maakten indruk op de jury met hun innovatieve denkwijze en praktische vaardigheden en verdienden een van de meest gewaardeerde prijzen in de branche: een New Blood Pencil. De wedstrijd telde meer dan 6.000 deelnemers uit meer dan 60 landen en meer dan 3.000 inzendingen werden anoniem beoordeeld door meer dan 150 juryleden. Het werk werd beoordeeld op basis van idee, inzicht en voorgestelde uitvoering. Hoewel al het werk conceptueel is en het intellectuele eigendom toebehoort aan de inzender, kan elk van de merken die de briefings hebben opgesteld ervoor kiezen om verder te gaan met een winnend idee door de winnende creatieven in dienst te nemen en professioneel met hen samen te werken om het concept verder te ontwikkelen.
Dit jaar werden opkomende creatieven uitgenodigd om te reageren op een reeks opdrachten van toonaangevende wereldwijde merken zoals Google, Adobe, Airbnb, Bumble, Coca-Cola, Nandos, Universal Music, HSBC en meer. De briefings bestrijken een breed scala aan disciplines, waaronder UX/UI, animatie, reclame, typografie en meer en zijn ontworpen om nieuw talent ervaring op te laten doen met het werken aan klantopdrachten.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]