Nederland krijgt eigen House of Communication

Communication / News

Onafhankelijk strategisch marketing- en mediabureau Mediaxplain bundelt de krachten met de Nederlandse tak van Serviceplan/Mediaplus. Door deze fusie ontstaat een bureaugroep van 100 media-, tech- en creatieprofessionals. Er wordt ook een apart Nederlands House of Communication opgericht. Peter Vande Graveele, tot nu CEO van Serviceplan Group in Benelux, ziet de fusie met Mediaxplain als een volgend hoofdstuk in de Serviceplan-geschiedenis in Nederland, dat hij zelf opstartte in 2015, door een aantal klanten uit Brussel naar Amsterdam te brengen, waaronder L’Oréal. In september 2018 startte hij Mediaplus Amsterdam op en overtuigde al heel snel Hornbach (DIY-sector), die in verschillende landen van Europa al klant was bij Mediaplus. Sinds 1 juli staat hij de operationele verantwoordelijkheid voor Amsterdam af aan het nieuwe management team, maar hij blijft wel aandeelhouder en drijvende kracht achter het herboren House of Communication in Amsterdam. “Ik ben heel fier dat we sinds 2013 Serviceplan op de kaart hebben gezet in Brussel en Amsterdam en dat deze groep in beide hoofdsteden vandaag bijna 200 communicatiespecialisten telt,” aldus Peter Vande Graveele.

De Europese onafhankelijke bureaugroep Serviceplan neemt concreet een meerderheidsaandeel in het geheel en wordt de motor op het gebied van digitale marketing (media & automatisering) en data/techniek voor de Nederlandse branche. Met het even grote Belgische Serviceplan biedt het nieuwe Nederlandse House of Communication een breed scala aan diensten aan merken en organisaties in de Benelux. Het huidige Nederlandse management van Mediaxplain en Serviceplan/Mediaplus vormen de dagelijkse leiding van de combinatie.

De gesprekken tussen Mediaxplain en Serviceplan zijn vorig jaar van start gegaan. Beide partijen herkenden elkaar in wederzijds onafhankelijk denken, innovatiegerichtheid en ondernemerschap, zowel in de aansturing van het bureau als in de manier waarop zij met klanten werken. Het serviceportfolio gericht op media, creatie, tech & data van beide bedrijven wordt nu één in het Amsterdamse kantoor van Mediaxplain, dat sinds 1 juli 2020 de naam House of Communication draagt. Florian Haller, CEO van Serviceplan Group legt uit: “Voor de Serviceplan Group is het House of Communication in Amsterdam een ​​mijlpaal op de weg om onze bestaande wereldwijde voetafdruk te vergroten en aanwezig te zijn op de relevante internationale markten. Ik ben blij dat we nu ons geïntegreerde bureauconcept met creatie & content, media & data en ervaring & technologie in Nederland onder één dak kunnen aanbieden. Maar vooral dat we hierin gaan samenwerken met Mediaxplain, een door ondernemers geleid bureau met kernwaarden gelijk als die van Serviceplan.”

Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, oprichters van Mediaxplain lichten de stap toe: Vijf jaar geleden hebben we in het groeipad van Mediaxplain bewust gekozen om ook internationale klanten op eigen kracht te bedienen. Het heeft ons geleerd dat onze dienstverlening ook op dat podium schittert, maar ook dat onze Nederlandse klanten kunnen profiteren van initiatieven die internationaal worden ontwikkeld. In Serviceplan vonden we dat zelfstandige ondernemende powerhouse dat onze positie op de Nederlandse markt versterkt op het gebied van digitale ontwikkelingskracht en tooling, en anderzijds het podium vergroot voor onze dienstverlening aan internationale klanten. Niet in de laatste plaats in Benelux-verband.”