Mercedes-Benz Vans en Teamx zien het big

Crea / News

Voor de lancering van de nieuwe Mercedes-Benz eSprinter, a.k.a. The Big e ging Teamx BeNeLux (het bureau van Mercedes-Benz bestaande uit BBDO Belgium, PHD Belux en OMD Nederland) aan de slag met internationale creatie en maakten ze er een muzikale campagne voor België en Nederland van.

Het resultaat? Een rapvideo waarin old school hiphop referenties en verwijzingen naar de USP’s van de eSprinter samensmelten, dankzij de stemmen van Noah Tambwe Kabati (VL), Maydien (NL) en Benny B (FR).

Een lange (rap)video zal getoond worden bij de dealers en op events. In de campagne ontdekken we hem via korte formaten op Youtube, Meta en andere programmatic en display kanalen. In Nederland kom je de eSprinter zeker ook onderweg tegen, dankzij 20” radiospots en truckvertising.

“Drive it while it’s hot!” De ontvanger van de boodschap wordt opgeroepen om de nieuwe eSprinter bij de Mercedes-Benz Vans dealer te bekijken of simpelweg online ‘te pimpen’.

Credits:

Client:

Mercedes-Benz Vans BENELUX

Client contact:

Marie-Claire de Molenaar, Loïs de Nooijer, Jan Lammens, Tom Driehuis, Luc Diebels

teamx:

BBDO Belgium : Creative

PhD Media : Media Belgium

OMD Nederland : Media Nederland

Talent:

BEFR : Benny B

BENL : Noah Tambwe Kabati

NLNL : Maydien van Roessel

Account team:

Bram De Vidts

Alexander Neesen

Ilse Plas

Michèle Lévêque

Creative Director:

Marc Richard Vander Heyden

Creative team:

Alexander Noten

Auke Moonen

Raphaël Kamp

Gregory Verheyleweghen

Gaël Fouquet

Strategy:

Karel Lovenich

Production / Make:

Eva Segers

Mathieu Schots

Jan Pollet

Patricia Van De Kerckhove

Neil Skeet

Ken Cools

Olivier Voglaire

 Internationale creatie:

Preuss & Preuss