Nu we met het mooie weer vaker gaan wandelen en fietsen, dreigt er ook meer afval rond te slingeren. Daarom roepen Mooimakers en Mortierbrigade met opvallende krijttekeningen op om die dagelijkse portie beweging verantwoord in te vullen en geen afval achter te laten.
De lockdown heeft ons leven ingrijpend veranderd. Een wandeling of fietstocht met gezinsleden, we genieten er in deze uitzonderlijke tijden dubbel zoveel van. Mooimakers roept wel op om daarbij geen afval achter te laten. Uit contacten met lokale besturen en intercommunales, blijkt dat op verschillende locaties het sluikstorten toeneemt en er ook meer zwerfvuil achterblijft sinds de regering midden maart maatregelen nam om het coronavirus in te dijken. Joost Berends, executive creative director & partner bij Mortierbrigade: “Nu we vermoedelijk nog een tijdje in ons kot moeten blijven, willen we samen met Mooimakers sensibiliseren om enerzijds zo verantwoord mogelijk van de buitenlucht te genieten. En anderzijds om ook verantwoord om te gaan met afval. De golf van solidariteit die ontstond tijdens de coronacrisis, zouden ze graag ook vertaald zien naar de manier waarop we omgaan met afval.”Aan de hand van krijttekeningen wordt het afval dat op straat ligt onderdeel van een imaginaire wereld. Mooimakers was fan van het idee was om een vorm van sensibiliseren te creëren zonder zelf te vervuilen. En daarbij bleken krijttekeningen ideaal. Els Gommeren, coördinator van Mooimakers: “We beseffen dat het een enorm moeilijke periode is voor iedereen, maar we willen wel oproepen om ook te denken aan onze omgeving en het afval niet achter te laten waar het niet hoort. Deze tekeningen herinneren ons daar op een leuke en luchtige manier aan.” De tekeningen werden verwezenlijkt door illustratrices Sarah Vanbelle en Barbara Vandekonijnen met haar team van De Kwekerij. De campagne bestaat uit een digitale affichage, radio en een social luik. In Instagram Stories lanceert Mooimakers spelletjes waarbij je emojis ware opruimhelden zijn.
Credits
Client: Mooimakers
Client contacts: Kelly Baetens & Carole Michels
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Jannis Min-Jou & Thomas De Boeck
Strategy: Philippe Gerin
Producer: Tuyen Pham
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social Media Creative: Tom Baetens
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Illustrations: Sarah Vanbelle & De Kwekerij
Photograph : Koen Demuynck
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]