Na slechts negen maanden activiteit lanceert Mopets.com, de online gemeenschap gewijd aan huisdieren, nieuwe diensten om te voldoen aan de behoeften van de eigenaars van huisdieren en breidt zij uit op internationaal vlak.
Het platform werd opgericht door de Belgische ondernemer Nancy Delhalle en ging online in juni 2019. Het profileert zich als een gratis sociaal netwerk gewijd aan huisdieren waar eigenaars publiekelijk hun liefde voor hun trouwe metgezel(len) delen door het plaatsen van statussen, foto’s en video’s. Maar Mopets is sinds kort ook een samenwerkingsplatform van diensten voor onze viervoeters, rubrieksadvertenties en een lijst van professionals in de sector.
Met meer dan 2.000 geregistreerde dieren in enkele weken was het een instant succes. “We realiseerden ons al snel hoezeer het dier een volwaardig familielid is, en dit wordt steeds meer weerspiegeld in de keuze van ‘menselijke’ voornamen zoals Serge of Boris voor honden. Als gevolg daarvan explodeert ook de vraag naar huisdiergerelateerde diensten,” zegt Delhalle.
Een snelgroeiende markt
Met 80 miljoen huishoudens in Europa die een of meer dieren bezitten (tegenover slechts 65 miljoen met kinderen) is de economische sector gelinkt aan huisdieren aan het groeien: de vraag naar specifieke producten en diensten (oppas, wandeldiensten, puppybewaking, voeding, verzorgingsproducten,...) explodeert door de toename van het aantal huisdieren en de aandacht die aan hen wordt gegeven.
“Steeds meer particulieren spelen in op de behoeften van deze markt en worden hondenuitlaters of kattenoppassers om extra inkomsten te genereren. Deze diensten worden steeds professioneler. Dankzij haar nationale en internationale ontwikkeling biedt Mopets nieuwe diensten aan eigenaars van huisdieren in België en in het buitenland: ze kunnen bijvoorbeeld een beroep doen op een vertrouwde hondenuitlater in hun buurt of vanuit België een oppas boeken op hun vakantiebestemming in Spanje.”
Wat ontbrak was een goed toegankelijke ontmoetingsruimte waar huisdiereigenaren met elkaar konden praten en in een oogwenk alle antwoorden op hun vragen konden vinden. Mopets lost dit gebrek op met bijdragen van zowel particulieren als professionals (fokkers, dierenartsen, opvoeders,…). Het platform wil zo de betrouwbare referentie worden voor alle vragen en behoeften met betrekking tot huisdieren.
Al in 8 landen
Naast de Benelux heeft de Belgische start-up zopas Mopets gelanceerd in Frankrijk, Italië, Spanje, Polen en Israël, in samenwerking met lokale ondernemers. Elke site wordt dus lokaal beheerd, rekening houdend met de specifieke kenmerken van de markt. Een eerste stap naar verdere internationalisering. In de Benelux richt Mopets zich tegen het einde van het jaar op 100. 000 geregistreerde huisdieren op haar sociale netwerk, dankzij de op handen zijnde lancering van de eerste mediacampagnes.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]