mortierbrigade beschermt de natuur met Lampiris


Crea / News

Screen-Shot-2017-06-19-at-18.03.49Lampiris neemt de natuur heel serieus. Daarom beschermt de energieleverancier nu, in samenwerking met Natuurpunt, per nieuwe klant 15m2 natuur. Mortierbrigade kondigt dit initiatief aan met een campagne voor alle liefhebbers van de natuur.

De ‘social-campagne’ gemaakt door Mortierbrigade is opgedeeld in twee fases. In fase 1 stuurde het creatieve team van de brigade een cameraman de natuur in. Vier weken lang houdt hij zich verborgen om wilde dieren te spotten in de door Lampiris en Natuurpunt beschermde natuurgebieden. Spot hij een dier? Dan begint de camera te lopen en worden de beelden rechtstreeks live op Facebook uitgezonden. Een ongebruikelijke manier om de klanten de ware inhoud te laten zien van wat zij beschermen door klant te worden van Lampiris. Op een speelse manier laat de energieleverancier zien hoeveel belang ze hechten aan de natuur en waarom ze deze beschermen.

In fase 2 worden er filmpjes gemaakt van beelden uit deze beschermde natuur voor op Facebook: deze beelden geven een stem aan de dieren met grappige of absurde commentaren. Onder meer bedanken de dieren in de filmpjes de nieuwe klanten van Lampiris, omdat hun stukje natuur dankzij hun nu beschermd wordt.

De campagne werd op 9 juni aangekondigd met een teaser. De eerste livestreams kan je vinden op de Facebook-pagina van Lampiris.

Credits:
Client: Lampiris
Client contacts: Olivier Enthoven, Ingrid Gaspard
Agency: Mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Yana Gestels, Jil Dockx
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Eline Rousseau, Margot Van Daele
Production company: Crossing Zebra
Soundstudio: Sonicville