Mortierbrigade voor Equal Pay Day: "No dick, no handshake!"

Crea / News

Er is nog altijd een loonkloof tussen vrouwen en mannen. Er zijn nog plekken waar mannen op de werkvloer nog steeds de voorkeur krijgen boven vrouwen. En er zijn ook meer vrouwen (42%*) die veel meer parttime werken dan mannen (12%*). Redenen genoeg voor Mortierbrigade om een nieuwe spot te maken voor Equal Pay Day, dit jaar op 20 maart. In de spot van dit jaar speelt de handdruk een grote rol, omdat het veel dingen in de professionele wereld symboliseert. Een deal gesloten, vertrouwen gegeven, een contract ondertekend of simpelweg gerespecteerd... Allemaal dingen die moeilijker te bereiken zijn voor vrouwen. In de film zien we dan ook hoe vrouwen letterlijk fysiek niet in staat zijn om een handdruk te geven, omdat ze geen man zijn.

Deze reclamespot werd geregisseerd door Lionel Goldstein en geproduceerd door Czar voor Zijkant, Equal Pay Day.

Credits

Client: Zijkant – Equal Pay Day
Client contacts: Vera Claes, Julie Van Garsse
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives Film: Geoffrey Masse, Nils Ides, Lionel Goldstein Strategy: Maaike De Wae
Head of production : Charlotte Coddens
Account Executive: Evy De Koninck
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Production: Czar.be
Director: Lionel Goldstein
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
DOP: Grimm Vandekerckhove
Art Direction: Tanker
Editor: Manu Van Hove
Grading: Olivier Ogneux
Post Production: Czar
Post Producer: Bieke De Keersmaecker
Online Editors : Jef Neefs en Dries Derycke
Soundmix: Senstudio
Music: The Dickhead Song by Miles Betterman - ©Tunecore

* cijfers Equal Pay Day