Mosaert, het creatieve huis achter Stromae (Paul Van Haver), opende voor ons de deuren. Coralie Barbier (zijn vrouw) en Luc Van Haver (zijn broer) gunnen ons een fascinerende blik achter de schermen van hun creatieve proces, waar muziek, artistiek erfgoed en familiale banden elkaar ontmoeten.
Mosaert, opgericht door Paul Van Haver (Stromae), Luc Van Haver en Coralie Barbier, heeft zich stevig gevestigd als een toonaangevende speler in de artistieke wereld, met een unieke mix van muziek, mode en audiovisuele kunst. Voorbij het fenomeen Stromae ontwikkelt Mosaert een eigenzinnige visie: elk project wordt benaderd als een verhaal dat verteld moet worden, met een constante focus op artistieke kwaliteit. Luc Van Haver, co-founder en creative & executive director, bracht een gedegen communicatie-achtergrond mee via zijn opleiding aan IHECS, een waardevolle basis in een competitieve omgeving. Coralie Barbier, styliste en creative director, bouwde haar carrière uit in de modewereld voordat ze Paul in 2012 ontmoette en ze samen de visuele identiteit van het album Racine Carrée uitwerkten. En hoewel ze trouwe Anderlecht-supporters zijn (ja, er moet tenslotte één klein minpuntje zijn), ontmoeten we hier vooral creatieve geesten die volledig verslaafd zijn aan creativiteit.
Wat betekent het voor jullie om samen te werken aan een creatief project rond een grote internationale artiest als Stromae?
Coralie Barbier: “Racine Carrée barstte volledig onverwacht door. Het gaf mij de kans om mannenmode te combineren met een meer muzikale en visuele wereld, zoals videoclips. Na verloop van tijd moet je bewust afstand nemen om te beseffen wat we allemaal hebben bereikt, zoals het Met Gala of Coachella. Het is een enorme trots om deel uit te maken van een project dat voortdurend evolueert, zonder creatieve grenzen – iets wat ik enorm waardeer.”
Luc Van Haver: “Voor ons voelt het als een geleidelijke progressie, met momenten waarop je echt merkt dat ons werk weerklank vindt en zelfs een gevoel van nationale trots creëert. Zeker voor Belgische artiesten is het bijzonder om popnummers wereldwijd te zien opduiken. Momenten met de Koning of Chris Martin? Die zijn gewoonweg ‘buitenaards’.”
Geeft het jullie de motivatie om telkens ‘beter te doen dan gisteren’?”
Coralie Barbier: “We zijn van nature veeleisend, ieder op onze eigen manier. Dat heeft niets te maken met het feit dat we met iemand als Paul samenwerken. Paul heeft gewoon de gave om mensen mee te trekken in zijn projecten: hij haalt energie uit de creativiteit van anderen en waardeert dat enorm. Door de jaren heen hebben we die mindset vanzelf overgenomen. ‘Beter doen dan gisteren’ gaat voor ons over onze eigen ambities en nieuwsgierigheid, niet over het overtreffen van een vorige prestatie. Het gaat erom elke kans te grijpen en ons beste werk te leveren.”
(...)
Lees het volledige artikel in het nieuwste magazine of op pub.be

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]







