Mutant bouwt pop-up voor Nike x LEGO in Londen

4schools / Crea / News

Nike x LEGO moet zowat de meest geanticipeerde collab zijn van 2025. Voor de lancering van hun Nike x LEGO Galaxy collectie in Londen, creëerde Mutant de Play Arena Pop-up. Een unieke installatie waar kinderen werden ondergedompeld in het universum van sport en spel, en een volgende stap in de wereld van spatial design voor Mutant. 

De Nike x LEGO Play Arena opende zijn deuren op 25 en 26 oktober in Soho, Londen. Gebaseerd op het creatieve universum van de nieuwe Galaxy collectie bedacht Mutant de creatieve invulling en het design waarbij kinderen zich tijdelijk als basketballers in de ruimte konden voelen. 

De voornaamste designuitdaging bestond eruit om binnen de kleine ruimte van de pop-up het effect te creëren van een heel universum. Met ruimte voor: een basket challenge, een LEGO Galaxy wall & Play Area, het ontdekken van de nieuwe Nike x LEGO Galaxy collectie en de creatie van unieke LEGO minifigure cards. 

Daarnaast bedacht Mutant een mobiele activatie die de beleving van de pop-up doorheen heel de stad verspreidde, in de vorm van een truck met ingebouwde, volledig functionele, basketbalring en een 3-meter-hoge special build.

“Nike en LEGO zijn twee iconische merken. Het ontwerpen van een pop-up shop voor deze samenwerking was niet alleen een challenge, maar eveneens een droom. We ontwikkelden een concept waarin de twee werelden, sport en spel, met elkaar in dialoog gaan via een gefragmenteerd design. Naast de BrickSwoosh kreeg de herkenbare vorm van het iconische LEGO-hoofdje een prominente rol en zorgde de materiaalkeuze voor een even iconisch effect," vertelt Frank Schouwaerts, chief design bij Mutant.

CREDITS

Agency: Mutant
Brand: Nike
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Creative Director: Ruben Van Maldeghem
Creative: Nicolas Biscaras, Jonathan d’Oultremont 
Design director: Frank Schouwaerts
Spatial design director: Amber Feijen 
Designer: Tjen Colman
Chief Clients: Innie Tran
Business Director: Tiernan Silcock 
Client Director: Ellie Vincent 
Client Manager: Lukas Das
Producer: Charlotte Verellen 
Production agency: 160over90