Ouders geld vragen via video call?

Crea / News

Voor CA$H, de krasloten van de Nationale Loterij waarmee je een pak extra cash kan winnen, maakte TBWA een nieuwe spot in de ondertussen gekende reeks. Ook nu vraagt een zoon wat extra cash aan zijn ouders, maar deze keer doet hij dat via een technologie die we ondertussen maar al te goed kennen: de video call.

Via die video call maakt de zoon verbinding met zijn ouderlijk huis vanop zijn studio. Zijn ouders zijn uiteraard blij hem te zien, tot puntje bij paaltje komt en de zoon, zoals gewoolijk, wat geld probeert los te peuteren bij zijn ouders. De manier waarop zijn ouders hem vervolgens afwimpelen in de video call, kunnen we op zijn minst inventief noemen. De spot werd geregisseerd door Fred De Loof en werd in verschillende versies opgenomen zodat hij subtiel kan aangepast worden aan de evoluerende corona-maatregelen. De opnames van de spot gebeurden uiteraard volledig volgens de opgelegde restricties die op dat moment golden. Behalve op tv is de spot ook online te zien en via social media kan je een reeks grappige ‘sidestories’ ontdekken met de zoon als hoofdpersonage.

https://www.youtube.com/watch?v=sxp5PUboYNs&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?v=ystK6gWPX6s&feature=emb_logo

CREDITS

Agency TBWA\Belgium

Client : Nationale Loterij

Client team: Bénédicte Lobelle, Joke Vermoere, Mieke Vandenbossche, Naiké Van Hulle, Stéphanie Zimmermann

Campaign Title : CA$H – Videocall

Creative Director : Jeroen Bostoen

Creative Team : Thomas De Vreese, Menno Buyl

Account team : Nancy Vanlerberghe, Hadoum Ghassab, Carlota Schuermans

Design : Sébastien Bontemps

 

Video production 

Production Company: MAKE

Tv Producer: Audrey Dierckx & Mieke Vandewalle

Cameraman : Piet Deyaert

Director: Fred De Loof

Post-production: MAKE

Post Producer: Pia Decabooter & Lauranne Van Der Heyden

Edit : Xavier Pouleur & Nabil El Hajjouti

Grading: Xavier Dockx

Mix: Gwenn Nicolay & Jan Pollet