Nespresso zoekt Nespresso Talents 2020

Nespresso lanceert Nespresso Talents 2020, zijn wedstrijd voor kortfilms in verticaal formaat. In dit vijfde jaar nodigt de wedstrijd deelnemers opnieuw uit om hun creativiteit los te laten met een kortfilmpje in een verticaal 9:16-beeldformaat. Net zoals vorig jaar zal een Belgische jury de drie beste inzendingen selecteren, ditmaal in partnerschap met het Brussels Short Film Festival.
Nespresso wil met hun Talents platform filmenthousiasten aansporen om globaal een positieve verandering in gang te zetten en lokaal talent in de schijnwerpers zetten. Storytellers geven hoop, doen ons lachen of huilen en hebben een enorme impact op de wereld. Door met hen te werken doet Nespresso een warme oproep voor een stralende toekomst. Naast het inspelen op culturele trends – alle inzendingen draaien rond een specifiek maatschappelijk relevant thema – stimuleert de wedstrijd ook een nieuwe manier van video’s kijken. Zo moeten alle ingezonden filmpjes verticaal opgenomen zijn, een beeldformaat dat de afgelopen jaren enorm populair is geworden en de grenzen van de traditionele filmkunst verlegt.
Voor de vijfde editie van Nespresso Talents wil Nespresso verder bouwen op zijn eigen circulaire filosofie. Hiervoor laat het koffiemerk zich graag inspireren door de ‘virtueuze cirkels’ die het zelf creëert in het streven naar het maken van uitstekende koffie. Om die reden daagt Nespresso creatievelingen uit om hun passie voor film te gebruiken om zo hun interpretatie van virtueuze cirkels te delen. In de internationale wedstrijd met Belgisch luik kunnen getalenteerde amateur-regisseurs dit jaar hun verhaal kwijt over hoe één enkele goede daad een grotere impact met zich meedraagt en zo een katalysator kan worden voor iets dat de daad zelf overstijgt. Van een klein gebaar tot grotere acties die de wereld verbeteren op grotere schaal. Nespresso zet ook zijn eigen virtueuze cirkel in, door een unieke samenwerking met PUR Projet; een non-profit organisatie die kleine koffietelers wil overtuigen om via bos-landbouw over te stappen op de duurzame teelt van biologische koffie. Dit jaar zullen, dankzij deze samenwerking, voor elke Nespresso Talents inzending tien nieuwe bomen worden geplant.
Voor Nespresso Talents 2020 sloeg het koffiemerk in België ook de handen in elkaar met het Brussels Short Film Festival, ook wel bekend als BSFF. Al meer dan twee decennia brengen ze bij BSFF, onderdeel van het Brussels Film Festival, de kortfilm naar het grote publiek. Dit jaar vindt het Brussels Short Film Festival plaats van 22 april tot 2 mei 2020 op verschillende plaatsen in Brussel. De drie lokale Nespresso Talents juryleden zijn dan ook aangereikt door het BSFF. De bekendmaking van de top drie Nespresso Talents inzendingen zal plaatsvinden tijdens een ceremonie op het festival.
De Nespresso Talents wedstrijd loopt van 25 februari tot 25 maart 2020. Inschrijven kan via de website van Nespresso. Een internationale jury van filmexperts kiest de beste drie kortfilms uit een shortlist van 30. Het grote publiek kan deze selectie overigens ook op Nespresso.com/talents bekijken. Iedere winnaar ontvangt een geldprijs om zijn of haar filmcarrière verder mee uit te bouwen en een exclusief ticket voor het wereldvermaarde Filmfestival van Cannes 2020, waar de winnaars officieel bekendgemaakt worden en in de bloemetjes worden gezet op 15 mei. Hier krijgen de drie winnaars ook mentoring van professionele filmmakers. Naast de internationale top 3 kiest de Belgische jury de 3 winnaars uit de lokale inzendingen. Ook deze 3 ontvangen een geldprijs. De Belgische jury wordt volgende week bekendgemaakt.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]