Nieuw logo Puratos reflecteert 'Food Innovation for Good'

Marketing / News

Puratos Group, wereldleider in ingrediënten en diensten voor bakkers, patissiers en chocolatiers die al meer dan 100 jaar bestaat, heeft zijn nieuwe merkidentiteit bekendgemaakt, met een nieuw logo, een aangepaste huisstijl en de tagline ‘Food Innovation for Good’. Voor de rebranding werd samengewerkt met C – the branded content agency en Fireworks. Beide bureaus maken deel uit van Publicis Groupe.

De nieuwe branding weerspiegelt het DNA en de missie van Puratos om ‘de planeet vooruit te helpen met innovatieve voedingsoplossingen voor de gezondheid en het welzijn van mensen overal ter wereld’. Wie vertrouwd is met de sector, zal in het nieuwe logo de kenmerkende eenhoorn van Puratos herkennen – een symbool voor moed en integriteit. De eenhoorn kijkt bovendien vooruit, richting een boeiende toekomst. Een andere belangrijke vernieuwing in de huisstijl van de onderneming is een grotere focus op de kleur rood, die staat voor de passie, inzet en vastberadenheid van Puratos’ werknemers, al verschillende generaties lang. Sophie Blum, CMO van Puratos: “Onze nieuwe identiteit beklemtoont onze niet-a atende inzet voor onze klanten, medewerkers, partners en consumenten, en onze ambitie om het succes van Puratos en van onze klanten te garanderen."