Nieuwe campagne nodigt ALDI-klanten uit om op stap te gaan 

Non classé (NL)

Boodschappen doen bij ALDI is altijd slim. Maar deze keer levert het je ook korting voor onvergetelijke uitstapjes op. Met een nieuwe spaaractie kunnen klanten genieten van kortingen op tal van activiteiten. Een slimme manier om aan lage prijzen te winkelen én leuke ervaringen mee te pikken.  

Om die actie onder de aandacht te brengen, ontwikkelde Serviceplan een campagne met een kleurrijke 3D-wereld, gecreëerd in samenwerking met Colorbleed, BOA en Wavemaker. Het idee? Zodra je ALDI binnenstapt, ben je al ergens anders. Een speelse manier om te laten zien dat boodschappen doen bij ALDI ook toegang geeft tot ontspanning en avontuur. 

De campagne, die loopt van 17 maart tot en met 3 mei in België, zal breed zichtbaar zijn via een krachtige mediamix: TV, OLV, impactvolle digitale formaten, cinema, krantenadvertenties, OOH en DOOH, POS-materiaal en activaties op ALDI’s eigen kanalen zoals de ALDI-folder, de website en sociale media. 

Bij ALDI betekent boodschappen doen niet alleen slim besparen, maar ook nieuwe herinneringen maken!  

De actie 

Van 17 maart tot 3 mei kunnen alle ALDI-klanten in België kortingsvouchers sparen waarmee ze tot 60 procent korting krijgen op 60 activiteiten in België, Frankrijk, Nederland en Duitsland. Van pretparken, avontuurparken en dierentuinen tot musea en ontspannende wellnessmomenten: voor elk wat wils.

Het principe is eenvoudig: tijdens de actieperiode ontvangt de klant per aankoopschijf van tien euro een kortingsvoucher ter waarde van vijf euro. Klanten kunnen het spaarsaldo bewaren, opbouwen en inwisselen via de ALDI ENJOY-app of via de website aldi-enjoy.be. Afhankelijk van de gekozen activiteit en datum kan de korting oplopen tot wel 60 procent.

Credits: 

 Client: ALDI 
Contacts: ALDI-Team 
Agency: Serviceplan 
Business Director: Marieken Maes 
Account team: Alice Simon, Gaëlle D’Haese, Rik Geenen 
Strategy: Amber Pelegrin, Steffen Vander Mynsbrugge 
Creative Director: Philippe Fass 
Creatives:  Marc Thomasset, Nathalie Strybos 

Copy NL/FR: Sander Van Den Broecke 
Social Media team: Louisa-Marie Van den Heede, Ellen Potoms 

Designer & DTP:  Sylvain Kasprzyk 

Motion designer: Michiel Jehoul 

Digital Agency: Plan.Net  

Digital Project Management: Silke Craenen 

HTML designer: Philippe Herman 

RTV Producer: Annemie Decorte   

Sound-design & Mix: Sonhouse 

3D-animation production Company: Colorbleed 

Creative Director: Diede Bouman  

Technical Director: Roy Nieterau 

Executive Producer: Bastiaan Mast 

CG Lead: Erwin Dumoulin 

Producer: Elke Waanders 

Storyboard: Esther Heerikhuisen 

Modeling: Anouk O'Leary, Gijs van Kooten, Diede Bouman  

Look Development: Diede Bouman  

Rigging: Danilo Pinheiro  

Animation: Sem Assink, Lewis van der Werf  

Lighting, Rendering, Compositing: Niels Medemblik 

FX: Sander Bultman 

Editing, Versioning: Rogier Sikkema 

 

Media Agency:  Wavemaker  

Folder: BOA