Nieuwe campagne van Luminus en Boondoggle Havas : “Zorgen uit, Glimlach aan”

Crea / News

Boondoggle Havas en Luminus lanceren een nieuwe multimediacampagne om de My Luminus-app in de spotlight te zetten. Met die app kan je in één oogopslag je dagelijkse energieverbruik checken. Daarmee beantwoordt Luminus aan de vraag van consumenten om hun energieverbruik en vooral de kosten die er onlosmakelijk mee verbonden zijn beter te beheren. Naast de campagne introduceert Boondoggle Havas ook een nieuwe, frisse en opvallende visuele stijl voor het merk. Die kwam tot stand in nauwe samenwerking met alle verantwoordelijken bij Luminus, een werkwijze die helemaal in lijn ligt met het motto van het bureau: “Together Beyond”. ​ 

In de campagne wordt energiebeheer zowel met beeldspraak als met echte voorbeelden geïllustreerd. Een gebruiker die windmolens een zetje geeft met zijn vingers of de enige wolk voor de zon wegswipet om zo zijn zonnepanelen optimaal te benutten, zijn metaforen voor de controle die de gebruiker heeft. Een realistischer voorbeeld van wat er met de My Luminus-app kan, is het aanpassen van het maandelijkse voorschot met één gebaar. En zo wordt het meteen heel echt want je houdt je eindafrekening goed in de gaten en kan besparen op je energiefactuur. Kortom, de campagne nodigt uit om je zorgen te vergeten en een grote smile op je gezicht te toveren. Anders gezegd: “Zorgen uit, glimlach aan”. 

De campagne bestaat eerst en vooral uit een tv-spot van 30” die geregisseerd werd door de Fransman Grégory Ohrel die wereldfaam geniet sinds zijn videoclip “This is not America” (Grand Prix Entertainment 2022 op het Cannes reclamefestival) en zijn samenwerkingen met de Franse rapper Orelsan. De original soundtrack is van Poum Tchak

Om een zo groot mogelijk bereik te garanderen, vertaalt deze storytelling zich ook in radio, (D)OOH, en OLV. Bovendien betekent de campagne ook de lancering van het nieuwe Luminus design: ‘The Switch’. Geïnspireerd door de afgeronde hoeken van een digitale on/off schakelaar, symboliseert deze stijl de gemoedelijkheid en de klantvriendelijkheid van het merk Luminus. Een groen afgerond vlak aan de linkerkant evolueert naar de andere kant en vormt zo een brug tussen beeld en tekst. Deze groene vorm die constant in beweging is, staat ook voor de voornaamste boodschap die Luminus wil uitdragen: haar engagement om van de energietransitie een positieve ervaring te maken voor iedereen. 

Credits:

Agency: Boondoggle, Havas
​Advertiser: Luminus
​Client team: Marleen Nijsten, Bart Swings, Pierre-Anne Jacqmain
​Account team: Anne-Lore Vestraets, Antje De Laet, Janiek Weijen
​Strategy: Stijn Cox, Olivier De Laet
​Executive Creative Director: Mathieu Cardon
Concept providers: Gilles André, William Lambiet, Good.​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 
​Copy: Lesley Dewilde
​Motion Design: Anne-Sophie Cayon, Dorien Bradt ​
​Design: Nadia Tweepenninckx, Stefaan De Vos, Léa Bouissou
​Planning: Karine Uytterhoeven ​
​Producer Boondoggle, Havas: Cynthia Pire
​Production video & photo: Disturb
​Special thanks to Emeline Fouya
​Director: Grégory Ohrel
​Photographer: Sélim Djegham
​Sound: La Vita ​
​Music: Poum Tchak